En gratis Volvo 245 från 86 tas ut i solen efter 20 år i garage. Planen är att fixa det som är fel på den så att jag kan åka och besikta den :D Följ och kommentera vad du tycker :)
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Då jag har baslåda i bilen så känns det som att min generator på 55A inte räcker till. Läste till mig att biltemas universalgenerator på 100A skulle passa. Köpte biltemas 63-628 Ska även ge mig på att fixa sprucken isolering på två kablar
Detta såg inte bra ut Tog bort generatorn och kollade skicket på den. Kolen var ganska slitna men själva generatorn var i bra skick. Inga missljud från lagren. Ville byta denna generatorn då jag är lite nojig att den ska skära ihop som den som satt på 740in
Lite större än den andra Fick göra en ny sån här då den gamla var för kort till denna generatorn. Hade en liggandes som jag kapade till i rätt längd På plats Krympslang på båda kablarna så att inget kortsluts Nytt och fint Monterade även en spoiler som jag köpte när jag var i dalarna. Tycker det blev snyggt
Monterade in en liten digital voltmätare i matchande grön färg som yttertempen Liten knapp som stänger av displayen Alltid bra att kunna ha koll på hur mycket man laddar. Inte original men men