Då var det dags igen för en ny tråd. Var ganska länge sedan jag höll till här inne, Men tänkte att det kunde vara kul igen att börja med nytt projekt.
Innan jag glömmer bort det så kan ni även följa mig på instagram där det förmodligen kommer läggas upp mera bilder än just här inne.
https://www.instagram.com/marcus.liv_/Min Passat köpte jag för en vecka sedan. Var och är ganska mycket att fixa på den. Men det gör mig inget. Bara kul att hålla på.
Det som skabbar ner hela bilen mest är att hela fronten måste lackas om. Huv, skärmar och en dörr. Någon tidigare ägare har sprayat på delar av dessa delar och det ser riktigt illa ut. Kommer fixa det, men förmodligen inte i år. Känns som det kommer bli ett projekt för vintern och montera det i vår. Allt kan hända i vintertid med bilen. Vet ännu inte om jag kommer bruka den, eller om man skaffar något annat och åker i, det visar sig..
Förutom lack, så behövs två dörrlister. Växelspaksknopp, täcklocken för domkraftsfästena, byta strålkastare på förarsidan (har ett ligger), och lite annat pyssel jag inte riktigt kommer på just nu.
Bilen ska sänkas med coilovers.
Har nyligen köpt fälgar som syns på bilderna. ABS 366 19x9,5" ET37. Det sitter däck på dem, men en har en bula på sig, samt att jag vill ha smalare däck. Tänkte köpa 215/35 och ha runt om. Dessutom är fälgarna rejält kantstötta, men det gör mig inte ett skit. Nästan bättre eftersom jag åker mycket grusväg.
Älskar fälgarna och hur konkava dom är. Om ni kollar mina tidigare projekttrådar så ser ni att jag kört mycket konkavt, hehe..
Ska köpa hjulbult samt navringar här näst, sen vet jag inte om jag ska försöka köpa däck före coils så det är klart..
Inredningen är hyfsat fräsch i alla fall.
Bilen är mörkgrå.. Så om ni vet någon som har karossdelar (huv, framskärmar) säg till!
Bilen köptes med toning på bakrutorna. Men det drog jag bort för några dagar sedan och gjorde rent. Ser mycket fräschare ut utan.
Dålig bild, men efter toningen..
Inredningen.
Fälgar.
Kollade hur det skulle se ut med fälgar.
Det finns potential, hoppas ni också ser det och följer bilens resa
Bättre bilder kommer att komma. Tog bara dom jag hade nu.
Kommentera gärna.
Mvh