Ja, alltid trist med problem förstås, men åsikterna blir lätt subjektiva.
Plast? Ja, det har de flesta bilarna än idag. Vet inte riktigt vad man skulle ha annars som har en motiverad prislapp.
Knarr? Ja, polarens Audi A4 var inte knäpptyst den heller.
Fukt i lysena är ett bekymmer, det håller jag med om. Måndagsexemplar kommer man dock inte ifrån oavsett märke.
Extraljus och dyr box? Du har ju vansinnigt mycket mer avancerad teknik i din V90 än gamla V70, självklart behöver de kunna samspela.
Budget gentemot V70? Well, även premiumbilarna behöver cut some corners ibland. Sen får man kanske försöka ha lite överseende med att Volvo inte nailar allt på första försöket när de försöker slå sig in på premiummarknaden.
Krångligt att byta saker för att folk ska lämna in? Ja kanske. Eller så ansåg någon att det finns saker som lätt kan gå fel på en så "teknikladdad" bil att det är bättre om utbildat folk utför detta. Inget nytt i bilvärlden dock, är ju en drös med bilmärken där du behöver plocka fronten för att överhuvudtaget kunna byta positionslampa. Att Volvo gjort det enkelt tidigare är bara något vi varit bortskämda med.
Stötiga original? Det motiverar verkligen varför du köpte sänkfjädrar, kapade dessa och smackade på 20" på hårda dubbdäck.
Skämt åsido, jag menar inte alls att framstå som någon sorts fanboy av V90 här bara för att jag har en själv som jag är skitnöjd med. Jag är däremot jävligt nyfiken på vad som finns kvar på marknaden för max 300k som är likvärdig din bil på alla sätt men som tickar dina boxar. Kontentan är; det du säger är ca noll unikt för Volvo.