2827
Sök

Åsikter/Råd till högtalare som ska drivas av ett Kicker ZX700.5 steg.

22 Inlägg
21 januari 2007
Trådstartare
#1
Hej.
Jag har tänkt att köpa ett Kicker ZX700.5 slutsteg från USA för att driva alla högtalare i min Mazda 6. Nu skulle jag vilja höra åsikter angående mitt förslag på högtalare.

Lite spec om Steget
RMS Power Rating:
4 ohms: 70 watts x 4 chan. + 210 watts x 1 Class D Sub channel
2 ohms: 85 watts x 4 chan. + 420 watts x 1 Class D Sub channel

Tjejen vill inte att jag ska ta upp för mycket bagageutrymme så jag tänkte montera steget och kondningen på den ena kortsidan och basen på den andra för att kunna utnyttja att man har en kombisedan för att fälla sätena utan att behöva plocka ut baslådan.

Basen jag hade tänkt mig är "Kicker Solo-Baric 8L7". Ligger på 450RMS. Den har bara 11,9cm inbyggnads ljup och vill ha mellan 9 - 21l sluten låda. Så den skulle passa ganska bra att bygga in mellan hjulhuset och baksätena.

En fråga. Med ett 5 kanal steg kan man ha sub kanalen på 2ohm och fram/bak systemet på 4ohm, för basen går att få som 2 eller 4 ohm. och ifall inte jag är helt ute o cyklar borde jag kunna få ut ännu mer ur basen med 2ohm.

I dörrarna får man plats med 5.25".  Jag tänkte "Kicker KS 5.25" Jag kommer använda samma högtalare fram som bak.

Lite Åsikter/Råd är väldigt uppskattat.

Min budget är ca 9000kr

Steget går på ca 3200kr
1 farads kondning 600kr
Bashögtalare 2500kr
Fram- Baksystem 1000kr
Kablar 1000kr
Övrigt material 700kr


6 851 Inlägg
21 januari 2007
#2
HAr du räknat med ala övriga utgifter som blir när du beställer från staterna?
Skall du köpa allt i USA, eller bara steget?
Ja det bruka att funka att tex. köra framsystem ch baksystem på 4ohm och basen på 2ohm.
Nu vet jag inte vilken Mazda 6 du har, kombi eller sedan, men du har inte funderat på att sätta steg och baslåda i reservhjulsbaljan? Den har jag för mej är ganska så stor.
Senast redigerat av Tiaz (21 januari 2007)


22 Inlägg
21 januari 2007
Trådstartare
#3
Tiaz skrev:
HAr du räknat med ala övriga utgifter som blir när du beställer från staterna?
Skall du köpa allt i USA, eller bara steget?
Ja jag har räknat med frakt och skatter m.m. när jag beställer från staterna.
Nej inte allt från staterna. Basen köper jag i sverige pga vikten.
Men för bara steget ville de ha 50usd att frakta till svergie. Skulle beställa allt förutom basen i USA blir total summan på 6000sek Men då får jag visst kicker kablar också.

Tiaz skrev:
Nu vet jag inte vilken Mazda 6 du har, kombi eller sedan, men du har inte funderat på att sätta steg och baslåda i reservhjulsbaljan? Den har jag för mej är ganska så stor.
Jag har sedan modellen. Tjejen tror inte på reservhjul på tub och sedan tycker jag inte att det är så praktist att lasta på steget eller basen. Plus värmen som bildas där inne.



Sök