Ivel är numera VAG-hataren nummer 1. Varför hålla på så här? "Jag känner en som kör XXX och han har bara haft problem med sin...". VAG bilar tillhör nog inte de med kortast verkstadstid, men absolut inte sämst heller, detta från en som INTE kör VAG. Notera att jag låter även bli att "hissa asiatiska bilar", de har sina brister de med. Här på garaget får man det att låta som att vissa fabrikat har bilar som i praktiken bor på verkstad, allihop. Det jag inte då förstår, om man då tar VAG som exempel, hur de trots allt är så otroligt vanliga att se på vägarna, eller det kanske bara är bilmekanikerna som är ute o provkör?
Yeti är väl inte vad jag skulle kalla för en SUV, snarare en skåpbil med personbilsanpassning. Den har säkerligen de vanliga felen för VAG koncernen, Ivel kan säkert räkna upp precis alla. Det här är garaget i ett nötskal vad jag upptäckt, det finns två läger. Moderatorerna samt ett antal aktiva VAG-hat spridare i ena hörnet, o i andra hörnet de som inte håller med, eller inte bryr sig. Att VAG inte går sönder skriver jag under på till 100% på. Att de förmodligen går sönder oftare än säg en Toyota, är klart sannolikt. Att de skulle vara så dåliga som de är enligt vissa här på garaget.org är ren o skär lögn. Min allra allra första nya bil var en, hör o häpna, en Passat jag köpte 1995. På den tiden körde jag väldigt mycket mer än idag, avverkade drygt 23000 mil de 4:a första åren utan ett enda fel, därefter såldes bilen. 2009 blev det en ny Audi, hade ett fel med den som jag som premiumkund störde mig på, bromsskivorna rostade väldigt snabbt när det regnade ute o bilen stod parkerad, lämnade faktiskt in det för det "felet" 2 gånger, tills jag gav upp och insåg att det är så det skall vara (rosten försvann ju rätt omgående när man bromsade). Mellan dessa två hemska VAG äventyr hann jag med ett antal svenska, franska o tyska bilar, ingen utmärkte sig på något sätt, vare sig negativt eller positivt. Jag har inte kikat på asiatiska bilar, eller jo jag tittade på Lexus senast, men nej den förmedlade inte samma kvalitetskänsla som bilen jag valde till slut, utöver detta var/är designen "tveksam" i mina ögon. Men jag måste säg att de var mer än trevliga på Lexus, ville att jag skulle låna hem bilen en helg osv osv.