Hallo allihop igen!
Projektet fortsätter!
Som jag sa har jag haft planer på att dra in billjud i bilen då stereon som satt i hade endast aux standard och min telefon har inte ens telefonjack så redan där blev det ett moment22, samt att det alltid saknas en liten extra basknuff i musiken i de flesta standardbilarna, så!
Jag började med att förbereda lite genom att beställa hem en stereo platta anpassad för en single din stereo till bilen, då jag sen tidigare har en bra stereo att stoppa i även denna bil som jag haft kvar sen min förra bil med ljud i, samt till den plattan ett kit som tillåter att höj och sänk samt nästa och förra låt knapparna som sitter på ratten original får funktion även genom stereon man stoppar i!
Det lät som en bra plan tyckte jag och beställde hem från MDS hemsida. Kom hem med DHL 5 dar efter från Finland. Cirka 640kr för allt.
Började med att fippla ur originalstereon, vilket kom ut med lite trix, trots att jag saknade rätt verktyg.
Därefter installerade jag monteringsramen för en single din stereo, vilket var helt verktygslös, den bara klickade in!
Jag kunde använda samma iso kablage från tidigare bilen och även monteringsramen med låsning från gamla bilen. Installationen så långt gick bra, bara koppla in ratt kittet mellan bil och stereon iso, testade lite snabbt och vipps så fungerade det!
Väldigt nöjd med hur smidigt nya stereon kom in i bilen, och det ser rätt naturligt ut med denna monterad i bilen!
Bytte färgtemat till orange likt bilens standardkulör på inredningsbelysningen!
Ser rätt bra ut väl?
Jättenöjd!