Hej igen allihop!
Vintern och dess allt mörkare dagar kryper närmre och visst vill man väl då rusta sig för att kunna se bra i mörkret i vinter?
Så!
Jag fick idén att en gång få installera en sån ledramp på någon bil jag har för att äntligen så mycket bättre ljus och, nu fick jag möjligheten att göra det då jag fick tag i en ledramp av min bror med kabelkit!
Rampen var rätt stor och kunde inte andas om inte rampen hamnade på taket, precis osm min bror installerade sin egna på sin Kia Sportage, på takräcke!
När jag köpte bilen följde det med Thule Takräcke monterat på bilen och där började idén!
Fördelen med ledramp monterad på taket är att det sen till sommaren är relativt lätt att montera bort, den idén gillade ja.
Så!
Jag började med att måtta taket och bredden på takräcket för att se att det alls skulle gå, och rampen blev nästan I perfekt bredd jäntemot takräcke! Cirka 110cm
Min bror monterade led rampen framför takräcket för att få ner det lite samt att minska luftmotstånd som blir, och så ville jag också göra, men problemet började ganska precis där mina takräcksfästen satt lite för tätt för att kunna ksruva fast fästena till rampen direkt i räcket, därför krävdes lite extrajobb för att få dit detta, så jag fick ta hjälp av min goda vän som är lite av ett proffs på specialtillverkningar av allt möjligt!