4684
Sök

BMW bokstäver, vad betyder dom ?

47 Inlägg
25 januari 2007
IK hette dom i tyskland istället för I! så alla Bmw:s i sverige som heter ik är importerat

Audi Rs2
Bmw E30
Saab 9000 Viper

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
25 januari 2007
Zoki skrev:
IK hette dom i tyskland istället för I! så alla Bmw:s i sverige som heter ik är importerat

Hur många BMW's tillverkas i Sverige?
Sen kan du räkna hur många som är importerade..

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

3 295 Inlägg
25 januari 2007
Zoki skrev:

så din skulle vara importerad eller? nästan alla E30 modeller heter ju nåt med IK eller IXK på slutet ju..

MVH Johan

84 Inlägg
25 januari 2007
Trådstartare
jag har en 535 IK -89 och det e inte en importbil :S

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
25 januari 2007
Pelle-Smack skrev:
I = bränsleinsprutning
k = katalysator
M = Motorsport
A = automat
L = Lång version (förlängd verision)
T = Touring
C = Coupé
X = Fyrhjulsdrift
d = Diesel
cpt = Compact
td = turbo diesel
tds = turbo diesel med intercooler
tii = touring international injection
tu = Technical Update
cab= cabb
VANOS = variable valve timing

och alla ni här man kan inte blanda mellan olika bilmärken för då blir det ju fel för dom har olika betydelse har jag sett...

Ja, den här stämmer ju ganska bra faktiskt. L = limo, fast mycket sällan jag har sett den beteckningen på bakluckan dock. Är det inte i = bränsleinsprutning och I = individual? Eller är jag ute och cyklar nu? De kanske inte märker ut individual trots allt..

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

517 Inlägg
25 januari 2007
Lite off topic, men jag träffade en tysk igår när jag var på krogen.. tog upp de där med att BMW stod för Bayerishe Motore Werke.. o sedan frågade honom om ryktet stämde att alla bayrare körde BMW..  Han bara skrattade :S
Senast redigerat av MawE (25 januari 2007)

/Martin - Wolfsburg GTI

.......
2 655 Inlägg
25 januari 2007
min är en 320ik och den har varit i sverige sen den va ny iallfall...

Örebroare i exil
970 Inlägg
25 januari 2007
jonesono skrev:
Ja, den här stämmer ju ganska bra faktiskt. L = limo, fast mycket sällan jag har sett den beteckningen på bakluckan dock. Är det inte i = bränsleinsprutning och I = individual? Eller är jag ute och cyklar nu? De kanske inte märker ut individual trots allt..

L står för lång, inte limo. Däremot kallas BMWs sedaner för limousine och kombin för touring. Individual har aldrig någonsin varit utmärkt på någon av alla beemers vi har haft genom åren, så mig veterligen markeras det inte ut i bilens modellbeteckning.

Hej FRA!

84 Inlägg
26 januari 2007
Trådstartare
ok det kan ju vara bra att veta lite om det ,,,

FreddeK
26 januari 2007
CSI står det på min baklucka och kan med all säkerhet säga att det stora I:et står för injection! Coupe Sport Injection!

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
26 januari 2007
Alla bmw är givetvis importade ...

sen att dom flesta är intagna direkt när dom är ny av återförsäljare å resterande av "privat personer" spelar juh egentligen ingen roll smile

"I de blindas rike , är den enögde Kung"

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
26 januari 2007
_Kekke_ skrev:
jonesono skrev:

L står för lång, inte limo. Däremot kallas BMWs sedaner för limousine och kombin för touring. Individual har aldrig någonsin varit utmärkt på någon av alla beemers vi har haft genom åren, så mig veterligen markeras det inte ut i bilens modellbeteckning.

I see! Tack för uppdateringen, jag var ute och cyklade. smile Därför man ibland ser en M3 sedan och att den då kallas limo för att betona att det inte rör sig om coupé vilket brukar va det vanligaste då..right?

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

1 256 Inlägg
26 januari 2007
BMW

Black Mans Wish

egen företagare
630 Inlägg
26 januari 2007
inget illa menat till någon, men jag har hört att det står för
B M W - Blatte Mitt i Wägen

285 Inlägg
26 januari 2007
Machin skrev:
Alla bmw är givetvis importade ...

sen att dom flesta är intagna direkt när dom är ny av återförsäljare å resterande av "privat personer" spelar juh egentligen ingen roll smile

Klart att det spelar roll pga att dom kan byggas/utrustas olika pga olika regler i olika länder.

Som exempel så krävs inte sidoblinkers i många länder på nya bilar med det krävs i sverige.
Dvs bilar som är importerade från fabrik är ju då alltså byggda för det landet om ska till (I vissa fall)

en satans jävla Volvo.

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
26 januari 2007
Jonni skrev:
BMW

Black Mans Wish

pzymon skrev:
inget illa menat till någon, men jag har hört att det står för
B M W - Blatte Mitt i Wägen

Varför hålla på och fjolla sig sådär som tre åringar? Det var väl inte det som trådskaparen frågade om eller? Väx upp!

84 Inlägg
26 januari 2007
Trådstartare
precis helt rätt sagt där racing-jimpa

2 594 Inlägg
26 januari 2007
ÅHHHH men orka skaffa en bubbla så slipper ni funder på vad alla siffror betyder!!!

684 Inlägg
26 januari 2007
Bayrish Motoren Werke

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

84 Inlägg
26 januari 2007
Trådstartare
villon skrev:
Bayrish Motoren Werke

Redan postat tio gånger innan, läs hela tråden och håll dig till topic.

Sök