Tja. bytte vakuumslangar här om dagen och klantig som man är lyckades jag knäcka av en anslutning.. hur som helst så tändes motorlampan efter jag kört hem bilen. beställde en ny sådan anslutning: https://www.maptunparts.se/motordelar/i … -3-t7.html och monterade tillbaka allt i vanlig ordning, men motorlampan fortsätter att lysa? har testat att koppla ur batteriet, och efter det slocknar lampan (första starten). sen när man startar bilen en andra gång, då skiner lampjäveln upp som en sol.. HJÄLP!
Jag har haft en 9-5, 2,0 årsmodell 2005 i tio år. Efter runt sju år tändes varningslampan för motorfel. Flera verkstäder undersökte det och några sa att de fixat något. Men en tid efter verkstadsbesöken tändes den igen. Sedan körde vi vidare i tre år till (ca 5 000 mil) utan några bekymmer.
Jag har haft en 9-5, 2,0 årsmodell 2005 i tio år. Efter runt sju år tändes varningslampan för motorfel. Flera verkstäder undersökte det och några sa att de fixat något. Men en tid efter verkstadsbesöken tändes den igen. Sedan körde vi vidare i tre år till (ca 5 000 mil) utan några bekymmer.
Den kan tändas av en simpel vakumläcka t.ex och just Saab är riktigt känslig när det kommet till vakum läckage då ECUn loggar all luft så strömmar igenom systemet.
Jag fick en felkod på att avlastningsventilen var trasig men var att det var ca 4 sprickor i vakumslangen som ställde till det.