Var ut och letade och for runt med multimätaren när grabben hade sin sov vila och upptäckte lite saker.
Började att kolla ledningen för laddningslampan men kunde inte hitta någon ström i den efter att tändningen vridits av.
Prövade dra säkringen "charge" igen och enligt tisigare så dimmades bara laddnings lampan asevärt men lös lite.
Började mäta över säkringar och provade dra några också.
När jag drog ut "engine" säkringen varpå det var möjligt att släcka lamporna när tändningen slogs av.
Samtidigt mäte jag kablarna till tändninslåset och på den stora ingående ström kabeln till tändningen mäte jag upp strax över 20V vilket kändes lustigt.
Följde den tillbaka till motorutrymmet och medans jag följde den kände jag att dwnna kabel var onormalt varm
https://www.dropbox.com/s/9386zckjvbgb9 … 4.jpg?dl=0Prövade koppla ur den och då fungerade det återigen att släcka lamporna när man slog av tändningen.
Följde den och kom till tändspolen
Som var helvetes jävla bränn het
Gick inte att hålla handen på den en längre stund.
https://www.dropbox.com/s/hchppwpvvdik8 … 4.jpg?dl=0Kopplade ur tändspolen enligt bild
Och testade igen att slå på och av tändningen och tändningen fungerade som den ska.
Ska kolla mer ikväll om den får ström vidare bakvägen eller om det är spolen/motståndet som är bränt.
Batteriet dog på multimätaren precis när jag skulle mäta upp spolen.