Fick hem lite paket! Som sagt, behöver ändå en framvagnsinställning, så.. Det fick bli nya fjädrar och dämpare.
Lade till ett totalt onödigt steg, men jag är inte så glad i rött. Så det fick bli såhär.
Började med höger fram, det gick relativt smärtfritt. Övre bulten på dämparen var lite klurig då jag inte har specialverktyget, men med mutterknack gick det galant.
Lite skillnad på fjädrarna.
Lossade stötdämparens fästskruv såhär. Gick rätt smidigt.
Mitt i allt blev det visst lunchtid utan att jag hade märkt det, då fick jag ut detta. 10/10, har definitivt hittat rätt tjej.
Så var första sidan klar!
Andra sidan däremot... Förarsidans fästskruv till stötdämparen satt... Hårt. Väldigt hårt. Jag-knäckte-min-stora-svetstång-hårt. Så ja... Jag värmde i omgångar, men det hjälpte inte. Till slut rev jag ut alltihop och satte i skruvstädet. Även här fick jag kämpa hårt, men till slut så!
De gamla dämparna- båda är märkta VOLVO, men skiljer ändå. Den gröna, som satt på höger sida, verkar vara bytt någon gång. Vänster verkar ha suttit sedan 80-talet, otroligt nog.
Sen gav jag på mig bakfjädrarna, vilket gick något snabbare. En 17mm skruv i botten, lossa stötdämparens undre skruv för att få lite mer utrymme, sen är det bara att skifta fjädrarna.
Och så resultatet!