Har varit en hel del diverse pill här.
Har äntligen fått tag på garageplats för bilen - dessutom inte ens en kilometer hemifrån!
Det blev en tripp till med bilen.
Vi besökte en loppis, och jag lyckades ju hitta en av deras reservdelsbilar på baksidan. Den hade något jag behövde. Så vad gör man...
När vi kommit hem igen gjorde jag årets rundsmörjning, och fettade även in de främre hjullagren med nytt fett.
Hade ju äntligen fått tag på koppar för naven med, så de åkte på. En lite rolig grej är att de har kvar avstörningsspiralerna.
"Stänkskydden" in mot motorrummet från de främre hjulhusen har varit i stort sett obefintliga, vilket lett till att diverse bös skitat ner motorrummet hela tiden. Så jag plockade ihop resterna från båda sidor och lyckades malla upp en ungefärlig form.
Köpte någon meter gummimatta och skar ut nya stänkskydd. Originalen var nitade, så de nya fästes i de nitarna. Är nöjd med resultatet, det håller förhoppningsvis motorrummet lite friare från skit.
Blev även en liten provmontering av en Sabre-fälg.
Ljusomkopplaren började dumma sig, eller rättare sagt reostaten / instrumentbelysningen. Så den togs ner och smordes upp, sedan fungerade det klockrent igen.
Höger stötfångarhorn som var dåligt i kromet byttes äntligen ut mot det "nya". (Jag vet att mittensektionen är helt feljusterad, det ska åtgärdas. Senare.
)
Gummiklackarna på torkarna byttes också ut till nya - det var lika bra.
Emblemen på kapslarna polerades upp.
Elen till radion drogs om helt, eftersom det ända sedan jag köpt bilen varit... Ja, kaos är en underdrift.
Tog såklart ingen "efter"-bild, men nu är det städat och snyggt draget, och handskfacket är inte längre fullt av kablar.
Sen gav jag mig på bagageutrymmet. Jag fick tag på ett original fäste till reservhjulet, och öglan till det är på samma sida jag hade monterat baslådan på. Så den fick flyttas till andra sidan, och jag passade i samma veva på att dra om elen även här, och flytta slutsteget till ett bättre ställe.
Jag tjuvade även lite ström från dess matning.
Varför det? Jo... Jag fick en idé och byggde om en gammal 240-mittkonsol. Ville ha mer kontroll över mina hi-jackers, och hade lite 240-grejer över. Såå...
Såhär fick det bli. Kombinerad styrning för hi-jackers och 12V uttag för kylväska eller liknande. I det närmaste osynlig montering om man inte sticker huvudet innanför vingen, och panelen är belyst så man ser den även när det är mörkt. Sjukt smidigt att kunna justera höjden när som helst.
Och reservhjulet på plats framför.
Så åkte vi till slut ner till Skåne igen, en nära vän till oss tog studenten så självklart skulle hon få åka Cadillac då!