Nu vet, i alla fall inte jag, vad det är fråga om för bil och om det är gängade hål i navet för skruvar, eller om det är i navet bakifrån inpressade pinnskruvar för muttrar.
Hoppas ni förstår vad jag menar.
Om det är den första varianten, och gängan "tagit slut", borde det gå att med våld "dra ut" hjulskruven.
Ifall det är den sista varianten, bakifrån inpressade pinnskruvar, så är de vanligen låsta mot rotation medelst splines i hål och på pinnskruv(med låg skalle).
En annan lösning på rotationslåsning av pinnskruven är medelst en liten "pinne", stor som en nål i t ex kardanknutlagring.
Endera kan splinesen på skruv, eller i nav, ha "gett upp" så att pinnskruven roterar.
Eller så har den lilla "pinnen" sagt upp sig, så att pinnskruven för hjulmuttern kan rotera i navet.
Den senare konstruktionen är, vad jag erfarit, förbehållen Citroen.
En tredje variant på samma tema, pinnskruv "bakifrån i navet", är då "skallen" på pinnskruven har en avfasad del av skallen som låser mot navet = förhindrar rotation.
Vad som KAN ha hänt ts är att ovan beskrivna pinnskruv av någon anledning "slagits in" så att den tappat greppet och därför roterar med muttern.
Bidragande orsak kan vara kärv gänga mellan nav och pinnskruv, nu när pinnskruven kan rotera i navet.
Kan man kanske tänka sig????