Mazda miata av de äldre versionerna ska ju vara väldigt körglad. Jag tycker den har på tok för lite effekt på pappret men det kanske inte spelar någon roll. Jag har ju en ”sportbil” som har 15-20 hästar och den är ju tveklöst den roligaste bil som finns att köra.
Och det är lite där dina förslag haltar. Allting ska ha 300hästar men ändå vara roliga i kurvor. Knepig kombination som blir ganska farligt snabbt om du inte kör på bana. Där är ju ex en Miata perfekt. Man kan köra den hårt utan att det blir farligt. Jag kan dra en parallell med vår egen familjebil som har 350hk och gör noll till hundra på mellan 5-6s. Håller man foten i golvet en kort stund så är man uppe i 200. Inte så kompatibelt med våra vägar faktiskt. I en miata kan du pressa som en gnu och komma upp i 120-130 kanske.
Av dina val smäller ju en S2000 högst. Lagom med effekt och massor av ”körglädje”. Annars skulle jag backa klockan 20-30år. Leta upp en riktigt ball 90-talare som du håller fräsch. Varför inte en Lancia eller Alfa som luktar olja och fett.
Som moderator ber jag om en trevligare ton, både från etablerade äldre medlemmar som nytillkomna sådana.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.