30 juli 2020
Trådstartare
Jag älskar min Volvo V40 men kör en massa på skogs- och fjällvägar och den är för låg, så med stor sorg inser jag att jag behöver en annan bil.
Mina kriterier är:
Min bil är från 2016 och har gått 4000 mil. Skulle gärna byta till något motsvarande, med samma värde eller lägre, med samma miltal eller max ett par tusen högre. (Vill inte lägga pengar på reparationer, har fortfarande 80.000 i lån på bilen).
Har inget emot att det är ett mer budgetmärke än Volvo bara det är en rejäl och bra bil. (Jag vill dock inte ha någon Skoda/Lada eller bil som känns plastig/plåtig typ känslan jag fick när jag testade en Citroen Cactus, usch!) Volvo är lite overrated känns det som, har haft massa småstrul med dörrlås, AC och annat som jag inte trodde om dyra Volvo.
Det ska inte vara en SUV eller väldigt stor, obehändig bil. Den behöver inte ha 4-hjulsdrift. Det viktiga är markfrigången och att bilen känns rejäl, men det gör inget om den inte är så stor. Gillar storleken på V40:n.
Skulle gärna se att den är lika trevlig att köra på landsväg som V40:n, även om det blir svårt, V40 har länge varit en drömbil för mig för hur skön och kul den är att köra.