3798
Sök

ska man spara pengar till en "dyr" bil eller köpa en när man tagit kör kortet?

778 Inlägg
26 januari 2007
Trådstartare
Xuri skrev:
vet inte om du är som mig ..men jag köpte bil och jag kan ju säga att jag lyckas inte spara några pengar varje månad efter de... har blivit tex runt 3 tusen mil på 10 månader..plus försäkring och allt jag velat ha/bytt på bilen

så du menar att jag köper en bil för ca.20.000kr sen har jag resten av pengarna att fixa bilen och betala räknigar och byta slitna delar

3 Inlägg
26 januari 2007
Hittar man bara den rätta bilen med ett nice pris, så är det bara att slå till på en gång.. bilar är ju färskvara...

Den största läxa som livet lärt mig är att idioterna oftast har rätt

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
27 januari 2007
Billig, då menar inte jag en gammal 740, men en bil i 20 000kr klassen å kör relativt lungt med, heller börja smått å trappa uppåt om du vill lära dig köra. smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Sleeper
3 084 Inlägg
27 januari 2007
själv så har man haft kortet ett halvår men ingen bil smile (morsans 850glt har gått bra hittils)
men nu när man har skaffat jobb så  har jag också blivigt i behov av något.. men det blir nog nått skrotfärdigt för mig som man kan måla grisrosa och pynta med wunderbaums

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

409 Inlägg
27 januari 2007
gör som min polare som har en farsa som är i fullmäktige (han kan snacka ner priset det lovar jag). han började med en bmw som va utlagd för 55. fick den för 35 å såldes för 53 en vecka senare. sen en golf.. opel..golf.. bmw.. golf...

igår hade hans bilbytande gjort att han hade råd att köpa en asfräsch nerlackad 320 -01. 18" fetefälgar och sänkt osv. riktigt klipp för "35'000:-" så att säga big_smile

7 bilar på typ 8-9 månader. not bad smile

Sleeper
3 084 Inlägg
27 januari 2007
h0lle skrev:
gör som min polare som har en farsa som är i fullmäktige (han kan snacka ner priset det lovar jag).

man får la anlita honom då

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

778 Inlägg
27 januari 2007
Trådstartare
okej ja men jag ska börja sita fram för blocket när jag har tagit kör kortet som snart jag kanse kommer klara få se om jag hitta nån super klip där utte

778 Inlägg
27 januari 2007
Trådstartare
kan man få ett några expl på bra bilare som är annonserade biligt?

SSS -12
3 217 Inlägg
28 januari 2007
Jag hade köpt en billigare bil som ger dig möjlighet att pilla utan att vara rädd för att sänka värdet, samt som lär dig köra bil som inte körskolan lärde dig! När du kört av dig lite av förstaglädjen så köper du en andra roligare bil och upplever samma grej igen! big_smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

116 Inlägg
28 januari 2007
Jag hade köpt en billigare "skitbil", då gör det inte så mycket om man skulle fara i diket, eller backa i en stolpe eller liknande. när man precis tagit kortet är 99 procent av fallen ganska eller jävligt oerfarna av bilkörning även om man inte själv tycker det, saabar är ganska fula å billiga att äga å köpa, hehe jag köpte en rostfri 900i från 88 för 1500 :- såm jag ett år senare smällde i en refug, jag kände att det va lite tråkit då, men idag tycker jag att det inte var nån större förlust. nä första bilen kvaddar dom flesta på ett eller annat vis så det skulle jag råda till

Så länge det svenska språket inte kan beskriva en V8 knall genom raka rör på papper, är det klent... Riktigt klent

1 503 Inlägg
28 januari 2007
Köp en billig en och lek! Ångrar att man inte skaffade en billig bakhjulsdriven vinterbil:(

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

778 Inlägg
29 januari 2007
Trådstartare
ja jag ska fönder jag har typ 1.5-2månader kvar att tänka

terazzi
29 januari 2007
samma dilemma som dig..
dock beror allt på om ja får jobb eller inte tongue
gåre bra ska jag spara till den dyrare o vice versa! hehe
hoppas det löser sig för dig smile

elit
327 Inlägg
29 januari 2007
köp  en bil nu fixa till den å sen blir man mer sugen på att få köotet iallafall jag

"Only The Good Die Young"

407 Inlägg
29 januari 2007
köp en billig bil så du har nått att åka i tills efter sommarjobbet, nått som du kan leka av dej i först och främst, sen kan du köpa en fin bil som du kan pilla med:)

778 Inlägg
29 januari 2007
Trådstartare
Kayhan skrev:
köp en billig bil så du har nått att åka i tills efter sommarjobbet, nått som du kan leka av dej i först och främst, sen kan du köpa en fin bil som du kan pilla med:)

hehe jag har max 1km till sommar jobbet

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
30 januari 2007
Sluskk skrev:
hehe jag har max 1km till sommar jobbet

Då förlorar du stort om du ska ta bil fram och tillbaka från det...

Cykel funkar bättre, både för plånboken och dig själv smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

eXXoritas
3 februari 2007
Jag köpte en bil för ca: 3 månader sedan!
Och jag har inte körkort ännu men håller på att ta det nu.

så köp en i förväg ;D

DFFL
9 020 Inlägg
3 februari 2007
Jag fyller 21 i maj och förra veckan köpte jag min första bil.
Ville inte ha nån gammal skrothög som bara går sönder.
Istället har jag en bil med garanti ifall något skulle gå sönder.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

C70 byggande djurvårdare
545 Inlägg
3 februari 2007
jag skulle köpt en nu, en bra första bil, som e trafiksäker o allt sånt. o sedan sparat undertiden, o köpt en finare sedan:)

Två ord räcker, SAAB knäcker

Sök