Hybrid_ skrev:torpis skrev:twin_cam skrev:Pratade med kollegan som pendlar Kalmar - Oskarshamn och tillbaka varje dag med sin zoe 41kW . Bilen har aldrig krånglat och han klarar utan problem t.or även på vintern i bra fart. Enda problemet han upplever är att han bor i lägenhet och är beroende av laddstolpar för laddning som är lite opålitliga. Kör visst en del till Linköping m.m också och aldrig problem med räckvidden. Han körde på batterihyra högsta möjliga på 1200kr i månaden.
Det är ändå ganska korta sträckor och pendlar man så har man ju chans att ladda både över natten och över dagen. Något så inrutat som pendling 7.5+7.5mil hade faktiskt även Leaf24 eller Zoe 22 fixat med laddning hemma och på jobbet. Men man vill ju ha bilen till mer än bara pendla och skall man köra så långt varje dag så skall man kanske fundera på komforten också som du redan är inne på.
Din kollega visar även nästa sak att de som har en Zoe ofta bara köper halva bilen och väljer till batteriet på hyra. Jag har aldrig gillat den modellen av många olika anledningar. Köper man bilen begagnad så slipper man värdetappet pga svårigheten att sälja en bil med hyra. Nu finns dock Zoe 41 med ca 1000mil för under 200k och ja, då är det inte heller ett problem(för mig).
Sen som du säger så laddar kollegan inte hemma. Det skulle jag inte heller kunna göra med en Zoe pga att jag inte tål ljudet den för under laddning. Vissa verkar inte höra de frekvenserna men jag gör det haha. Ungefär som att man kan höra vad för motor eller till och med trim steg en bil har utan att se den så kan jag gå i ett villakvarter och direkt säga att den familjen ett hus bort har en Zoe på laddning. Inget för mig gelt enkelt.
Vid 3:35 trycker hon i appen och laddning en startar
Satan! Jag hör högfrekventa ljud bra. Nu har väl inspelningen skalat ner Hz men usch! Hoppas inte grannen köper en sån.
Fy fan! Det där är ju risk för att kommunen förbjuder laddning vid icke-kristliga tider. Hahaha. Jag hade hellre haft att grannen köpt en tupp som gal varje lördagsmorgon klockan 6 än att grannen drar igång det där eländet till laddning.
0
0
0
0