Hej vi på tbr har sålt saaben och den lilla röda fiaten vi hade i somras. Nu har vi köpt en audi s2 som vi bygger för fult på
idag fick vi bland annat hem buren ochkommittill ro i vårt nya garage. bilder kommer under helgen. ni kan titta på www.tbr-performance.se så länge mvh jimmy
Som ni ser blev det lite ändrade planer kring lackeringen... Hämtade färgen på Lackman i fredags och körde den till Stora Höga lacken eftersom jag skulle hem till Tjörn och väl där får jag reda på att lackeraren ligger hemma sen morgonen i ryggskott och kommer vara borta på obestämd tid. Bilen skulle köras dit på kvällen och blåsas på lördag. Kom i alla fall överrens med honom per telefon att vi har inget annat alternativ än att Jimmy som har erfarenhet av lackning sedan tidigare får blåsa den själv om vi ska ha det gjort i helgen. Anledningen till att vi inte kunde skjuta på detta längre var att våra sponsorer satt detta som krav för att se att vi går framåt.
Så efter ett snabbt telefonsamtal till Uddevalla och Magnus som fick ringa och avboka kärran som dom skulle köra ner Audin med till lacken blev det att Jimmy blåste den och resultatet blev helt klart över förväntan. På lördag kväll var både grunden och huvudlacken lagd och detta firades naturligtvis med pizza.
Nu väntar bara klarlacken som sprutas på tisdag troligtvis.
Måste ge beröm till Jimmy för ett otroligt gott resultat i toppklass, grymt impad att han kunde klara av att lacka hela bilen så jämt och utan en ända rinning
Jädra tur att man har en sån som Jimmt i teamet! :!:
Tack också till alla övriga inblandade kring lacken!
Ser mycket bra ut Bra lackat! Äre metallic färg? mvh kimpa
ojämt???? visst är det lite damm i lacken på grund av att man inte har utsug men ojämt är det inte. på grund av dammet ska jag våtslipa innan klarlacken skall på. sedan kräver jag ju inte ett reultat på 200% är ju en tävlingsbil inget man ställer i en monter på elmia och står å glänser med. Nä denna bil skall användas hårt till det den byggs för .
Senast redigerat av bronwaller (18 september 2007)