2599
Sök

Dieselvärmare/ Passat 2.0 TDI 09

Ain't no place like home...
4 640 Inlägg
16 december 2020
Nanonano skrev:
Nu satt jag tbax säkringen, felsökning visade ingen felkod!

Vet ej min felkod läsare är kass eller värmaren är inte kopplad!
Ska testa med en annan läsare!

Om du kommer in i styrdonet så är värmaren kopplad, annars skulle du få felkod "ingen kommunikation"

Som sagts ovan kan det krävas en bättre felkodsläsare för att komma åt värmaren.
Var i landet håller Du hus? Finns ju folk här som har VCDS bl.a, kanske någon kan tänka sig att hjälpa dig kolla upp detta.

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget

35 Inlägg
26 december 2020
Trådstartare
Hej alla!
Nu felsökte värmaren, först körde jag funktionstest, själva motorn lät, men ingen luft kommit kupen! alltså stardades när bilen var på, men när jag testade att starta med dosan och då bilensmotor var av, hörde jag bara dieselvärmaren att den fungerar men ingen luft kommer till kupen.

felkoderna som dök upp:
01320 ( klimatanläggning)
- ingen kommunikation

Resten som jag ansåg att inget att ha med dieselvärmaren:
00664
-Bränslenivåvisare instrumentering
-regelgräns har underskridits
01412
-Glödstift med flameövervakning
-signal felaktig
01317
-kombi instrument
-ingen kommunikation
Något som kan förklaras? Tack på förhand!
Senast redigerat av Nanonano (26 december 2020)

35 Inlägg
26 december 2020
Trådstartare
Cuefa skrev:
Nanonano skrev:

Om du kommer in i styrdonet så är värmaren kopplad, annars skulle du få felkod "ingen kommunikation"

Som sagts ovan kan det krävas en bättre felkodsläsare för att komma åt värmaren.
Var i landet håller Du hus? Finns ju folk här som har VCDS bl.a, kanske någon kan tänka sig att hjälpa dig kolla upp detta.

Hej!
Jag bor i Gävle,
har felsökt med universal felkod läsare CPD+, vet ej om det är någon som har VCDS eller liknande bor i närheten och kan hjälpa till!

5 734 Inlägg
27 december 2020
Nanonano skrev:
Hej alla!
Nu felsökte värmaren, först körde jag funktionstest, själva motorn lät, men ingen luft kommit kupen! alltså stardades när bilen var på, men när jag testade att starta med dosan och då bilensmotor var av, hörde jag bara dieselvärmaren att den fungerar men ingen luft kommer till kupen.

felkoderna som dök upp:
- ingen kommunikation

00664
01412
-signal felaktig
01317
-kombi instrument
-ingen kommunikation

Det du anser inte har med värmaren att göra är dom som har med värmaren att göra.

Bränslenivå underskriden = värmaren har försökts startas med under 1/4 tank. Värmaren stängs då av.
Glödstift med flamövervakning tyder på ingen flambildning eller defekt glödstift i värmaren.

Värmaren har inte felkoden att den är låst iaf så radera alla felkoder och prova starta värmaren.
Startar inte värmaren så läser du av felkoder igen.

35 Inlägg
27 december 2020
Trådstartare
simlar skrev:
Nanonano skrev:
Hej alla!

felkoderna som dök upp:
- ingen kommunikation

00664
01412
-signal felaktig
01317
-kombi instrument
-ingen kommunikation

Det du anser inte har med värmaren att göra är dom som har med värmaren att göra.

Bränslenivå underskriden = värmaren har försökts startas med under 1/4 tank. Värmaren stängs då av.
Glödstift med flamövervakning tyder på ingen flambildning eller defekt glödstift i värmaren.

Värmaren har inte felkoden att den är låst iaf så radera alla felkoder och prova starta värmaren.
Startar inte värmaren så läser du av felkoder igen.

Kommer att göra, troligen defekt glödstift, men ska radera felkoderna och får se!
Tack:)

Ain't no place like home...
4 640 Inlägg
28 december 2020
Nanonano skrev:
Cuefa skrev:
Nanonano skrev:

Hej!
Jag bor i Gävle,
har felsökt med universal felkod läsare CPD+, vet ej om det är någon som har VCDS eller liknande bor i närheten och kan hjälpa till!

Jag bor i närheten av Gävle och har tillgång till VCDS men kommer nog inte loss innan nyår dessvärre.
Mest troligt säljs hela brännkammar-insatsen som en komplett enhet, väldigt sällan glödstiftet finns som lös detalj till dessa värmare.
Skadar å andra sidan inte att byta hela insatsen då de ofta är duktigt sotiga efter några års användning.

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget

Sök