Hej igen och tack för alla trevliga svar i tråden och den positiva feedbacken
Härligt att fler än mig har monterat tillbaka dem gamla goa bandspelarna.
Har väl legat lite på latsidan kring 460in, kommer i regel först hem när det är mörkt såhär års och då är soffan ganska go
Tog tag i lite idag iaf.
Bytat luftfilter vilket för en gångs skull nog knappt gjorde någon skillnad alls.
Insåg också att jag har kört runt utan bromsljusen, en trasig säkring var boven, får se om det blir ett återkommande problem eller berodde på den trasiga glödlampan.
Tog tag i oljebytet idag med som minst sagt blev lite spännande.
Dessa pluggar behöver nämligen en fyrkantsnyckel, inget som jag hade på lager här hemma.
Tidigare ägare hade förmodligen inte heller en sådan och hade satt tillbaka den gamla, rundad och duktigt spänd..... Humöret var på topp då det även i garaget är minusgrader på vintrarna och detta ju bara skulle ta en 30 min
Här en bild på den nya pluggen så att ni förstår vad jag menar.
Jag ringde farsan som brukar ha ovanligt verktyg på lager, jodå rätt mått på en fyrkantsnyckel hade han. Åkte dit och hämtade den och gissa om jag blev förvånad när han plockade fram ett fönsterhandtag, men visst jag kunde ju lika gärna testa det tänkte jag.
Och den funkade, fick sätta ett järnrör på handtaget för att få loss pluggen för att den var så onödigt hårt spänd dock men den kom loss, godset på den hemmagjorda fyrkantsnyckeln gav dock upp och fick kapas nån cm för den nya pluggens montering.
Oljefiltret satt både lättåtkomligt och gick att lossa med handkraft.
Ut med det gamla och in med nya så att säga.
Sen kvarstod bara påfyllningen av den nya oljan.
Önskar alla petrolheads där ute en härlig helg
Hörs senast om en månad efter 460ins besiktning ^^