Bägge Volvo har rullat alldeles för långt för de pengarna. Bytt kamrem? Ända fördelen jämfört med Passaten är komfort och dragvikt om du har BE. Och kamremmen är bytt på Passaten.
Båda Volvo har bytt kamrem enligt annonserna.
Den svarta är en -10. Dvs med lägre skatten. Där är priset helt ok för den bilmodellen.
XC70 får dra 2000 kg med BE precis som Passaten.
Senast redigerat av Brådhis (3 januari 2021)
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/
Bägge Volvo har rullat alldeles för långt för de pengarna. Bytt kamrem? Ända fördelen jämfört med Passaten är komfort och dragvikt om du har BE. Och kamremmen är bytt på Passaten.
Båda Volvo har bytt kamrem enligt annonserna.
Den svarta är en -10. Dvs med lägre skatten. Där är priset helt ok för den bilmodellen.
XC70 får dra 2000 kg med BE precis som Passaten.
Dragvikten spelar inte så stor roll, kommer kanske dra några enstaka hyrsläp någon gång.
Bägge Volvo har rullat alldeles för långt för de pengarna. Bytt kamrem? Ända fördelen jämfört med Passaten är komfort och dragvikt om du har BE. Och kamremmen är bytt på Passaten.
Båda Volvo har bytt kamrem enligt annonserna.
Den svarta är en -10. Dvs med lägre skatten. Där är priset helt ok för den bilmodellen.
XC70 får dra 2000 kg med BE precis som Passaten.
Den ljusa vid 17000 mil. Det var några år sedan.
Jag tycker det är alldeles för högt pris med de milen. Han ska ha råd att laga uppkommande fel också.
sportig hänger inte riktigt ihop med volvo, saab och passat
Nej, det gör det kanske inte, men jag personligen tycker att Volvo, Saab (9-3) och passaten är några av dem bilarna jag gillar mer utseende mässigt. Passaten ska till exempel gärna ha r line, för att få den sportigare lucken, likaså med Saaben och Volvon så ska dem helst ha "sport paketet".
Hej! Skulle aldrig fundera på att köpa en SAAB, jo en "trubbnos" förståss ! SAAB " finns ju inte längre" (även om reservdelar finns)! Andrahandsvärdet blir i framtiden därefter...
De flesta ,för att inte säga alla, bilar idag är bra. Bra i den bemärkelsen att de fungerar bra om man behandlar dem väl och inte buskör, sen finns det premium märken som Audi , BMW, Mecedes och Lexus där flertalet modeller är bekvämare/bättre sammansatta/mer välbyggda än märken som Kia , Hyndai, Peugeot,Renault och Ford för att bara nämna några. Därmed inte sagt att premiummärkena alltid är felfria ,för det är de inte. Men som vanligt vid bilköp handlar det om att provköra flera bilar/märken (om man inte som jag har en förkärlek för Audi) och inte falla i fällan att köpa första bästa. För det fnns alltid många fler att välja på.
Hej! Skulle aldrig fundera på att köpa en SAAB, jo en "trubbnos" förståss ! SAAB " finns ju inte längre" (även om reservdelar finns)! Andrahandsvärdet blir i framtiden därefter...
De flesta ,för att inte säga alla, bilar idag är bra. Bra i den bemärkelsen att de fungerar bra om man behandlar dem väl och inte buskör, sen finns det premium märken som Audi , BMW, Mecedes och Lexus där flertalet modeller är bekvämare/bättre sammansatta/mer välbyggda än märken som Kia , Hyndai, Peugeot,Renault och Ford för att bara nämna några. Därmed inte sagt att premiummärkena alltid är felfria ,för det är de inte. Men som vanligt vid bilköp handlar det om att provköra flera bilar/märken (om man inte som jag har en förkärlek för Audi) och inte falla i fällan att köpa första bästa. För det fnns alltid många fler att välja på.
Jo, det stämmer! Är just nu mest intresserad av Audi a6 -07 och passat r line -10
Bägge Volvo har rullat alldeles för långt för de pengarna. Bytt kamrem? Ända fördelen jämfört med Passaten är komfort och dragvikt om du har BE. Och kamremmen är bytt på Passaten.
Båda Volvo har bytt kamrem enligt annonserna.
Den svarta är en -10. Dvs med lägre skatten. Där är priset helt ok för den bilmodellen.
XC70 får dra 2000 kg med BE precis som Passaten.
Den ljusa vid 17000 mil. Det var några år sedan.
Jag tycker det är alldeles för högt pris med de milen. Han ska ha råd att laga uppkommande fel också.
XC70 AWD får dra 2100.
Fast det är 18000 mil / 10 års intervall på kamremmen så det är långt kvar till nästa byte (vid 35000 mil då).
Oavsett vad du tycker så är det där priserna på XC70 ligger... Men den svarta ligger klart bättre i pris än den ljusa. Färre mil och 2 år nyare.
Senast redigerat av Brådhis (4 januari 2021)
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/
Det är en direktinsprutare men man får dock räkna med ca 0,7Lmilen vid lugn körning på landsväg pga. 4WD 98oktan är rekommenderat för motorn, en svaghet är plungen till högtryckspumpen som bör kollas, provkör den noga och känn efter så att de växlar som den ska, reparationsobjekt precis som alla begagnade bilar kan inte se regnummer i annonsen men kolla upp skatt och försäkringskostnad
Det är en direktinsprutare men man får dock räkna med ca 0,7Lmilen vid lugn körning på landsväg pga. 4WD 98oktan är rekommenderat för motorn, en svaghet är plungen till högtryckspumpen som bör kollas, provkör den noga och känn efter så att de växlar som den ska, reparationsobjekt precis som alla begagnade bilar kan inte se regnummer i annonsen men kolla upp skatt och försäkringskostnad
När började problemen med oljekonsumtion på VAGs TFSI? Jag hade inte varit intresserad av en bil som behöver fylla på olja var 100:e mil. Svårt att upptäcka vid provkörning också!
Det är en direktinsprutare men man får dock räkna med ca 0,7Lmilen vid lugn körning på landsväg pga. 4WD 98oktan är rekommenderat för motorn, en svaghet är plungen till högtryckspumpen som bör kollas, provkör den noga och känn efter så att de växlar som den ska, reparationsobjekt precis som alla begagnade bilar kan inte se regnummer i annonsen men kolla upp skatt och försäkringskostnad
Okej, förstod att förbrukning skulle vara lite högre!
Det är en direktinsprutare men man får dock räkna med ca 0,7Lmilen vid lugn körning på landsväg pga. 4WD 98oktan är rekommenderat för motorn, en svaghet är plungen till högtryckspumpen som bör kollas, provkör den noga och känn efter så att de växlar som den ska, reparationsobjekt precis som alla begagnade bilar kan inte se regnummer i annonsen men kolla upp skatt och försäkringskostnad
När började problemen med oljekonsumtion på VAGs TFSI? Jag hade inte varit intresserad av en bil som behöver fylla på olja var 100:e mil. Svårt att upptäcka vid provkörning också!
Okej, vill helst undvika att fylla olja var 100:e mil.
Hej! Såg inte så pjokig ut ,men det är ingen A6:a (A4:an är ju lite mindre). Såg inte om sportstolarna i läder var slitna på sidorna (vanligt fel). -Kolla det! Lagade vänstersidan på min förarstol på min gamla Audi 100 Avant 2,0E -89:a här i Stockholm hos en firma på Kungsholmen. Kostade 5000:- (: Min 32 år gamla Audi 100 (5cyl motor utan turbo) drar knappt någon olja alls, Brukar byta olja en gång om året. Det var väl i och men C5 eller C6 modellen som vissa bilar (inte alla vad jag hört talas om) började dra mycket olja. Vad orsaken var kan man ju undra men måste ha att göra med att kolvringarna inte tätade mot cylinderväggarna tillräckligt bra och vad som var orsaken till det , om det vara fabrikationsfel eller bilägarna själva som var orsaken, som inte var så noga med oljebyten kan man bara spekulera om. Så när du köper bil! Se till att du byter olja regelbundet (var tusende mil eller varje år) Personligen kör jag bara ca 1000mil per år med gamla "bettan"!
På frågan om det är lönt med 4hjulsdrift för attdu kör till fjällenen gång om året så är det enkla svaret nej. Kör själv till skidbacken ett par gånger om året och har aldrig behövt 4 hjulsdrift
Förra året körde vi upp i en Tahoe med urkopplingsbar 4wd, behövde aldrig koppla in den, och det med odubbade vinterdäck. Så länge du ska hålla dig på vägarna, dvs inte ut i terrängen så klarar du dig med 2wd