3668
Sök

Black&decker CS2CS2 12V ampere?

Of World
3 370 Inlägg
11 februari 2021
Trådstartare
Har en sådan laddare som jag kopplat på bilen för underhåll då dieselvärmaren drar en hel del när den får gå 30min i 15-20 minusgrader.

Googlat lite men hittar inte mycket info då det är ganska gammal..

Jag hade tänkt köra den i ca 2-3 Tim åt gången kanske 2 gånger i veckan, räcker det?

Utomhus i kylan.

Bilen det gäller är en Opel Insignia 2.0 cdti 2013.

Edit; tänkt investera i en ctek laddare med "snabbkoppling" att montera i fronten men känns onödigt när vintern förhoppningsvis snart är över.. men kanske är lika bra?
Senast redigerat av Presidento (11 februari 2021)

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

1 777 Inlägg
11 februari 2021
Det räcker till en moped kanske.

782 Inlägg
11 februari 2021
Det borde räcka med 6 timmar i veckan men skadar inte alls att ladda mer, kanske ha i laddaren över natten om det är ett alternativ?

Du behöver inte köpa en ny laddare för att montera snabbkoppling. Det finns universalkopplingar som kan användas.

Of World
3 370 Inlägg
11 februari 2021
Trådstartare
patrik79 skrev:
Det borde räcka med 6 timmar i veckan men skadar inte alls att ladda mer, kanske ha i laddaren över natten om det är ett alternativ?

Du behöver inte köpa en ny laddare för att montera snabbkoppling. Det finns universalkopplingar som kan användas.

Jag kan tyvärr inte ha den på övernatten då bilen måste låsas och om huven står halvt öppen så tjuter larmet...

Jag får köra denna så ofta och så länge det går. Tids nog får man nog investera i en nyare laddare kanske en kraftfullare?

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

7 454 Inlägg
11 februari 2021
Med CTEK:s "snabbkoppling" kan du ha motorhuven stängd.
Kabeln är så klen att den "smiter igenom" en stängd motorhuvs springor.
Har så på 2 bilar(och en MC).
Mycket bekvämt.

76 Inlägg
11 februari 2021
Går det inte få ut kontakten, typ rakt ner genom motorutrymmet eller genom grillen?

452 Inlägg
11 februari 2021
Eller helt sonika låsa huvkontakten så tro den att bilen är låst! smile

Sök