2630
Sök

Köpråd Opel Corsa 1.3 CTDI runt 40 tusen köpa?

3 Inlägg
24 mars 2021
Trådstartare
Har blivit erbjuden att köpa en kollegas Opel corsa årsmodell 2011, 1.3 CTDI 95 HK. Rullat runt 13500 mil. Hon vill ha 45000 för den. Något jag borde tänka extra på med den här bilen? Vad tänker ni spontant kring pris?
Tack!

1 725 Inlägg
24 mars 2021
Hmm, spontant skulle ja säja att köpa en Oljebrännare i dagens läge inte e´nån bra idé. Priset har ja ingen koll på..men Opel brukar ju inte vara det bästa märket va gäller andrahandsvärde.

mvh/husse

4 494 Inlägg
25 mars 2021
Varför inte köpa en Opel,Jaka?

782 Inlägg
25 mars 2021
Jag tycker priset verkar högt. Kollar man på blocket så får man en välutrustad corsa med samma mil hos en handlare för samma pengar. Köpa privat ska vara billigare.

Om Opel corsa är bra eller inte vet jag inget om.

6 228 Inlägg
25 mars 2021
Hej!
Till skillnad mot Audi som på mitten av åttitalet gick från mediokert bilmärke till premium i och med de nya Audi 100/200 modellerna som kom 1983 så gjorde Opel ingen sån "resa".
Opel har under tidigare år haft  problem med rost och plastdelar som ändrat färg från svart till grått! Mekaniskt har de däremot varit helt ok. Moderna Opel är väl helt ok men arvet lever kvar från tidigare år av att vara rosthögar.
Så varför välja en Opel när det finns så mycket bättre bilar?!
Senast redigerat av jaka54 (25 mars 2021)

* Voff voff *
10 708 Inlägg
25 mars 2021
jaka54 skrev:
Hej!
Till skillnad mot Audi som på mitten av åttitalet gick från mediokert bilmärke till premium i och med de nya Audi 100/200 modellerna som kom 1983 så gjorde Opel ingen sån "resa".
Opel har under tidigare år haft  problem med rost och plastdelar som ändrat färg från svart till grått! Mekaniskt har de däremot varit helt ok. Moderna Opel är väl helt ok men arvet lever kvar från tidigare år av att vara rosthögar.
Så varför välja en Opel när det finns så mycket bättre bilar?!

Såå... Enbart på känsla och ingen fakta då...? wink

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Of World
3 372 Inlägg
25 mars 2021
jaka54 skrev:
Hej!
Som vanligt bara känsla! wink

Skulle nog säga att en Opel idag är mycket säkrare kort en valfri Audi. Speciellt kring dom årsmodeller så diskuteras, men vad vet jag..jobbar bilar inom vag men var nog 5 år sen sist jag ägde en.. kör övrigt Opel idag..brukar funka bra.

Men just 1.3 har väl kamkedja som kan bråka? (Aldrig ägt nån med 1.3 cdti själv)

Priset skulle jag säga max 35.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

6 133 Inlägg
25 mars 2021
Motorn verkar vara från Fiat, jag vet inte om det är bättre eller sämre än opel?

Of World
3 372 Inlägg
25 mars 2021
Utmarks-Loke skrev:
Motorn verkar vara från Fiat, jag vet inte om det är bättre eller sämre än opel?

Misstänkte att det var Fiat. Opel har inga egna dieselmotorer vad jag vet men förutom att kedjan kan bråka vid misskött service så tror jag inte det är något större fel. Sitter ju 1.9 Fiat spis i Saab,Opel och många andra bilar. Brukar funka. (Äger en med 2.0 cdti Fiat idag och det har knallat på i 13600mil utan bekymmer.)

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

Sök