Fick ett efterlängtat brev!
Äntligen! Nu är det bara att boka regbes så fort bilen är redo för det.
Tog tag i motorrummet lite grann. Pluskabeln från batteriet till plusbryggan kändes... sådär.
Jag hade faktiskt en fin sådan liggandes! Men det verkar vara från en förgasarbil eller något, för den var bra mycket klenare än bilens befintliga.
Att nedgradera kommer inte på tal, så fixade ett eget istället. Gjorde den ännu lite grövre, kan ju inte skada.
Hittade även tejpade kablar, efter lite grävande såg jag att det är till elfläkten i fronten. Testade strömsätta den som går till fläkten, och den hoppade igång och gick klockrent direkt!
Undrar varför den kopplades ur en gång i tiden.
Verkar som att de ska sitta på den här tempgivaren på den nedre kylarslangen.
Hittade även ett skumt hål i insugsröret innan turbon. Det större hålet är för vevhusventilationen, men det mindre har jag ingen aning vad det är till? Hittar inget som passar i det. Jämförde med en annan Turbo (dock svensksåld och med mindre utrustning), och där finns inget mindre hål på den. Någon som har någon aning?
Pluggar det så länge. Hittade en plugg bland gömmorna som precis gick att få dit och passar helt perfekt, till och med en originalplugg. Lite tur ska man ha ibland.
Så rullades bilen ut för första gången sedan den kom hit. Tyvärr inte av egen kraft än, men det kommer väl det också.
En körplåt till lyften åkte in. Den behövs, är målat asfaltsgolv... Måttade upp lite hur den kommer att stå och ställde allt där preliminärt.
Passade på att tvätta där listerna har suttit när den ändå var ute.
Varför? Jo, för att jag passade på att renovera listerna.
Två av dem, listerna till vänster fram- och bakskärm, var tyvärr för dåliga för att rädda, men resten blev skapliga! En finare svart bakskärmslist hade jag i gömmorna, men tyvärr ingen till framskärmen. Snyggade till den befintliga så gott det gick, den får duga tills jag hittar em finare någonstans.
En av listerna på bilden är en fin orörd list, resten är tillsnyggade. Kan ni gissa vilken?
Listerna monterades på bilen, och bilen åkte in i garaget igen.
Har en del pill kvar med liften också innan den tas i bruk, men det tas när vi hinner. Bilen får stå bredvid så länge.
Väntar med att montera listen till förardörren, eftersom dörren ska bättras lite först. Finns en hel del plåtrena ytor på bilen, efter repor, stenskott, uppslag etc. Har ju inte blivit värre pga klimatet, men nu när den är i Sverige måste allt sådant bättras på / fyllas i omgående, annars börjar det rosta mer eller mindre direkt.