Håller då på att göra en bil till a-traktor på min v70n D5 automat 2007. Av inkopplingen av den elektroniska styrningen fick jag inte direkt några framsteg. har kopplat ut allt igen från strypningen. Fick en felkod på bilen: ECM-9520 ”Accelerator pedal sensor”. Allt är inkopplat till bilens original system igen men bilen beter sig konstigt. Bilen varvar 1500 av sig själv och alla kablar är inkopplad (elektroniska strypningen är borttagen). Vad behöver jag göra?
den felkoden refererar att signal saknas(gaspedal) kontrollera att du har kopplat in allt rätt sen tändning på och tryck ner gaspedalen , tändning av starta motorn ,kolla om den hjälpte om inte får du mäta
den felkoden refererar att signal saknas(gaspedal) kontrollera att du har kopplat in allt rätt sen tändning på och tryck ner gaspedalen , tändning av starta motorn ,kolla om den hjälpte om inte får du mäta
Det funkade inte men har mätt på kablarna. Den blåvita kabeln ligger på 11V på tomgång istället för 7V som det låg på fullgas.
Det funkade inte men har mätt på kablarna. Den blåvita kabeln ligger på 11V på tomgång istället för 7V som det låg på fullgas.
Vill även tillägga att jag har en annan felkod, ”ECM-1880” och ECM-1870. vet inte om dessa är gamla eller om de kom upp i samband med detta men den hade något med spjället o göra. Någon dålig signal där.
ecm 1870,1880 är virvelspjällreglering har du pillat där? gör du så att radera felkoderna , starta motorn och läs av felkoderna så att få aktuella koder
ecm 1870,1880 är virvelspjällreglering har du pillat där? gör du så att radera felkoderna , starta motorn och läs av felkoderna så att få aktuella koder
Känns ju som att felkoderna kan hänga ihop? Efter att ja kopplat in hastighetsstrypningen kanske det har blivit kortslutning eller något?