4691
Sök

Saker som gått sönder under frakten!!!

99 Inlägg
1 februari 2007
Trådstartare
jag som hade räknat med att få på mina strålkastare under helgen... men när man sen packar upp dom så visar det sej att den ena är sönder... det verkar som om post gubbarna varit lite oförsiktiga av sej. någon här som har erfarenhet av grejer dom fått hem men som visat sej vara trasiga? jag har reklamerat dom till posten men det tar minst tre veckor innan man får ett svar!! är riktigt besviken just nu faktiskt...
hoppas någon här kan berätta lite om hur posten brukar beta ut ersättningar mm...

tacksam för svar!!!

Micho

Rörpulare
1 453 Inlägg
1 februari 2007
Bussgods har iaf så om man skickar allt i kartong och allt e schysst gjort och inte bara ger tex en topp i handen på dom så de blir bristfälligt embalage så e de typ ersättning eller va man ska säga...

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

12 086 Inlägg
1 februari 2007
Bussgods hanterar sina paket mkt bättre, jag har kontakter inom posten och fått höra hur de behandlar paket som skit. Så när jag väl skickar med posten sker de jämt med mkt tejp och stoppning.

Ang ersättning vetifan, finns ju försäkringar för sånt.
Senast redigerat av JapMax (1 februari 2007)

1 129 Inlägg
1 februari 2007
Jag håller med. Bussgods är mer ansvarsfulla än posten. Då jag har använt posten som fraktmedel har det hänt att godset blivit defekt, försenat, felskickat lr försvunnet. Så av mig får posten ett väldigt dåligt betyg.

873 Inlägg
1 februari 2007
Jag har också mycket bättre erfarenheter av Bussgods.
Vilket är lite kul med tanke på att man går och hämtar sina paket i lagerlokaler för det mesta wink

En gång gick jag och störde två gubbar på deras kafferast för att hämta ut ett paket.
De kom med det otroligt dåligt paketerade paketet som såg ut som om det var ihoptejpat av spillkartongbitar och frigoliten trillade nästan ut ur det.
Höll på att skämmas ögonen ur mig när jag tog emot paketet.

"Vi förstod att det var ömtåligt så hoppas det är OK."
Han skojade inte, och prylarna var prima trots den kassa paketeringen. *tummen up*

edit: Paketet föll typ sönder av sig själv när jag sedan lade det i skuffen. Det hade inte de lyckats med.

Och: Posten ger mig grannens brev typ varje dag sad
Senast redigerat av Sandman (1 februari 2007)

Don't get mad, get even.

911 Inlägg
1 februari 2007
Jaa, posten är lite jobbiga.  Hade beställt 12 kg Gainer " Protein och kohydrater osv i pulverform" köpte 4 kg vanilj 4kg choklad och 4 kg jordgubb, och dessa var i Påsar , jag hämtar ut paketet , kommer hem och ser att min vanilj påse hade gått sönder av nått jävla tryck, fullt med pulver i den äckliga kartongen sad... hade tur att dom andra 2 klarade sig iaf yikes !

pic up the phone, wazzzaaa

12 086 Inlägg
1 februari 2007
Jag har beställt samma pulver!wink Men mina va hela trots allt! tongue

SSS -12
3 217 Inlägg
1 februari 2007
JapMax skrev:
Bussgods hanterar sina paket mkt bättre, jag har kontakter inom posten och fått höra hur de behandlar paket som skit. Så när jag väl skickar med posten sker de jämt med mkt tejp och stoppning.

Ang ersättning vetifan, finns ju försäkringar för sånt.

Jag jobbar extra på DHL... Kan skriva under på din information!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Miklen
2 februari 2007
Tyvärr så e d enligt många transportörers policys att det är kundens ansvar att packa grejerna så att dom tyvärr ska tåla en del stryk.. men sen finns d ju såklart undantag t.ex om grejerna har blivit påkörda t.ex en truck har kört gafflarna rätt igenom eller en trailer har backat över grejerna..då ska grejerna besiktigas av åkeriet eller transportören å sen skickas tillbaks till leverantören.. så såna grejer som e demolerade ska man va ja vet inte ta emot utan d ska stanna i "systemet" ..

DFFL
9 020 Inlägg
2 februari 2007
Jag kör lastbil åt ett privat åkeri inhyrt av posten, och good luck alla som beställer med posten.
De som kör för poståkeriet (De gula lastbilarna) kör som om de stulit dem.
Hade de varit starka nog så hade öppnat taket på lastbilarna och bara kastat i allting istället...

Nej, bussgods är 100ggr bättre isåfall.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

138 Inlägg
2 februari 2007
Jag håller med. Kör för ett privatföretag med men jag kör post (brev och små paket i klump) som jag hämtar från posten. Det händer nästan varje dag att jag får lämna tillbax post som har hamnat fel som jag ser när jag lastar. Det är inte konstigt att det tar så jävla lång tid att få sina saker från posten.

99 Inlägg
13 mars 2007
Trådstartare
Hej alla, tack för svaren.. dom har utrett mitt ärende två gånger och nekar mej fortfarande ersättning, dom påstår att det var en bristfällig paketering som gjort att strålkastaren gått sönder, fastän det var riktigt bra packat.  ska överklaga igen och kontakta konsumentverket, men jag förstår itne varför det är så svårt för posten att göra rätt för sej och betala ut ersättning för produkter som gått sönder, man betalar väl för att få sin produkt levererad från en plats till en annan utan att dom på något sätt ska ta ha sönder det.. är det någon här inne på gorg som har varit med om liknande?

volvoraggare
4 776 Inlägg
13 mars 2007
posten ja dom är ju totalt värdelösa ju nästagång jag beställer nått så ska jag ha det me bussgods

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Avstängd
23 Inlägg
13 mars 2007
Jag jobbar åt DHL och iaf på mitt åkeri är ordningen perfekt! Vi skadar i princip aldrig gods, men däremot tar vi emot en del ibland. Vet ej hur posten är så kan ej uttala mig om dom, DHL är iaf mkt seriösa som jag upplever det!

348 Inlägg
14 mars 2007
Jag försvarar inte posten nu, men till topic:

Att det beror på att bussgods och mindre fraktföretag har oftast bättre kvalite på sina paket är att de fraktar så mycket, mycket, mycket mindre paket än vad posten gör, skulle Posten ta ett paket i taget hela tiden skulle det ta en innverlig evighet.

Dock så kan jag ge några tips, om ni skickar något, packa i det ordentligt, det tar ite mycket tid och jag garanterar att det blir bättre. Sen är det upp till företagen som skickar grejer till er att dom paketerar bra. Det enda jag brukar beställa är datordelar, och det är från komplett, och inte fått skadad gods än, men dom packar exemplarisk.

Ett annat tips är att skicka/ta via postförskott, då behandlas paketet som speciellt värde, och brukar ta hands om lite mer nogrannt. Samma med express paket, men dessa är inte rikgit lika billiga att skicka.

99 Inlägg
15 mars 2007
Trådstartare
BBR skrev:
Jag försvarar inte posten nu, men till topic:

Att det beror på att bussgods och mindre fraktföretag har oftast bättre kvalite på sina paket är att de fraktar så mycket, mycket, mycket mindre paket än vad posten gör, skulle Posten ta ett paket i taget hela tiden skulle det ta en innverlig evighet.

Dock så kan jag ge några tips, om ni skickar något, packa i det ordentligt, det tar ite mycket tid och jag garanterar att det blir bättre. Sen är det upp till företagen som skickar grejer till er att dom paketerar bra. Det enda jag brukar beställa är datordelar, och det är från komplett, och inte fått skadad gods än, men dom packar exemplarisk.

Ett annat tips är att skicka/ta via postförskott, då behandlas paketet som speciellt värde, och brukar ta hands om lite mer nogrannt. Samma med express paket, men dessa är inte rikgit lika billiga att skicka.

Jag tog emot med postförskott, och allting var riktigt bra packat.. ska aldrig mer skicka nåt via posten iallafall..

99 Inlägg
15 april 2007
Trådstartare
nu är det så att jag har hittat en strålkastare som jag ska köpa.. men den är i växjö och jag bor i västerås.. vilket fraktföretag ska jag anlita? jag vill inte ha hem en till trasig strålkastare..

2 123 Inlägg
15 april 2007
micho skrev:
nu är det så att jag har hittat en strålkastare som jag ska köpa.. men den är i växjö och jag bor i västerås.. vilket fraktföretag ska jag anlita? jag vill inte ha hem en till trasig strålkastare..

Åk och hämta den själv i så fall :p

99 Inlägg
15 april 2007
Trådstartare
Fredrik.Gustavsson skrev:
micho skrev:

Åk och hämta den själv i så fall :p

har inte tid att åka 8 timmar t.o.r...

Sök