2792
Sök

Hornblaster!

Herr
1 722 Inlägg
1 februari 2007
Trådstartare
Hallå, någon som vet fall det finns nån liknande sida i sverige som www.hornblasters.com ?
är sugen på ett sånt där hornkit nämligen!

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

245 Inlägg
1 februari 2007
jag har sett nån sidan men dom hade inte alls lika brutala grejer (kommer inte ihåg adressen tyvärr). Frågade även hornblasters.com om dom kunde skicka till sverige men det gjorde dom tydligen inte...

Herr
1 722 Inlägg
1 februari 2007
Trådstartare
eferm skrev:
jag har sett nån sidan men dom hade inte alls lika brutala grejer (kommer inte ihåg adressen tyvärr). Frågade även hornblasters.com om dom kunde skicka till sverige men det gjorde dom tydligen inte...

Ja har snackat me han o han skickar visst till sverige.. men dyrt att skicka, lcddörrarna tar han 300dollar för 1000kr~ zzz hmm

8 156 Inlägg
1 februari 2007

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
2 februari 2007
Phaetoon skrev:
http://www.creatix.se/Shop/Index.php?ArtId=513

"The Yankee Doodle" lol

Undrar om man hade några såna på taket tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

1 893 Inlägg
2 februari 2007
Sånna små kompressor horn finns på de flesta bil tillbehörs butiker.

För 18 år sedan köpte jag en Renault-5 av min mor. Ganska trevlig bil, gick bra med den tidens måttstock. Men när man åker med liten bil, så skall en hel del herrar (Mest "herrar, men även en och annan "dam".) komma före med sin "stora BMW/Mercedes Benz" för man kan ju inte ligga bakom en lite R5a.
Jag köpte ett vanligt (Utan melodier) kompressor horn med tre pipor på HCJ i Gbg.
Monterade på det så jag skulle kunna utrycka mina känslor för dessa individer lite bätre i traffiken. (I traffiken kan ingen höra dig skrika!)

MESIGT! - Var intrycket jag fick!
Till ritbordet.... (Tänk på melodin till "Professor Baltazar.)
Jag fick tag i ett sånt stort horn som lastbilar har på taket. Fick riva ner hela fronten på R5an för att montera den. Fick precis plats på diagonalen framför kylaren.
Kompressorn till leksakshornen jag köpt några dagar innan, räcker inte för att få denna mastodont tuta att låta. (Inte ett pip!)
Jag köpte en sån där liten kompressor som går på 12V för att pumpa upp däck (Också på HCJ. Detta var innan Biltema var påtänkt.) jag fick trimmat den lite så jag fick laddat ca 6kg med den. Byggde också ett tryckkärl på ett par liter. Lite ventiler och andra patent, så var min "tuta" klar för bruk. wink
Nästa Mercedes Benz förare som incisterade på att komma framför lilla R5an fick sig en liten överaskning.

Detta fick en liten oönskad sido effekt. När man tutade, började folk titta sig omkring...
De fattade inte vem som tutade. För det kunde INTE vara den lilla R5an de just tryckt av vägen i sin iver att komma före.
Ibland kunde ett helt grönljus passera, de blev ståendes, tittandes i speglar, vridandes nackar ur led för att se vem/var det kom ifrån.

Jag kom alltså inte fortare fram med större tuta. Men det var ganska kul. wink
Ett lastbils starkhorn riktat ner i marken så ger du alla i bilen framför, "ringmuskel massage"

R5an hade en annan rolig finess. Bakrute spolningen krävde luftmotstånd för att strålen skulle träffa bakrutan. Stod man still  sköt strålen över och landade på framför varande bils vindruta (Tak och bakruta med.) Detta var bätre i stan mot de som inte kunde tänka sig att ligga kvar i kön. 4-dörrars bilar som man spolade ner, fick så vackert iriteras över fläckarna tills de fick en chans att manuelt avlägsna dem. big_smile
(På dagens bilar sitter spolmunstycket över rutan och spolar ner... Det var bätre förr! wink )
Senast redigerat av Kristian_V (2 februari 2007)

362 Inlägg
2 februari 2007
http://www.biltema.se/products/product. … emId=87905
Sån hade en polare på en bil... De va fruktansvärt tongue

1 893 Inlägg
2 februari 2007
Shorty666 skrev:
http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=359&iItemId=87905
Sån hade en polare på en bil... De va fruktansvärt tongue

120dB...
MESIGT! wink

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
2 februari 2007
Kristian_V skrev:
120dB...
MESIGT! wink

Men det är iaf precis på smärtgränsen för en människa.
Ska man däremot tuta på en annan bil så blir det ju mindre eftersom bilen dämpar o.s.v.

Står du jämte en "vanlig" människa så lär han hoppa till ganska bra smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Herr
1 722 Inlägg
2 februari 2007
Trådstartare
Kristian_V skrev:
Sånna små kompressor horn finns på de flesta bil tillbehörs butiker.

För 18 år sedan köpte jag en Renault-5 av min mor. Ganska trevlig bil, gick bra med den tidens måttstock. Men när man åker med liten bil, så skall en hel del herrar (Mest "herrar, men även en och annan "dam".) komma före med sin "stora BMW/Mercedes Benz" för man kan ju inte ligga bakom en lite R5a.
Jag köpte ett vanligt (Utan melodier) kompressor horn med tre pipor på HCJ i Gbg.
Monterade på det så jag skulle kunna utrycka mina känslor för dessa individer lite bätre i traffiken. (I traffiken kan ingen höra dig skrika!)

MESIGT! - Var intrycket jag fick!
Till ritbordet.... (Tänk på melodin till "Professor Baltazar.)
Jag fick tag i ett sånt stort horn som lastbilar har på taket. Fick riva ner hela fronten på R5an för att montera den. Fick precis plats på diagonalen framför kylaren.
Kompressorn till leksakshornen jag köpt några dagar innan, räcker inte för att få denna mastodont tuta att låta. (Inte ett pip!)
Jag köpte en sån där liten kompressor som går på 12V för att pumpa upp däck (Också på HCJ. Detta var innan Biltema var påtänkt.) jag fick trimmat den lite så jag fick laddat ca 6kg med den. Byggde också ett tryckkärl på ett par liter. Lite ventiler och andra patent, så var min "tuta" klar för bruk. wink
Nästa Mercedes Benz förare som incisterade på att komma framför lilla R5an fick sig en liten överaskning.

Detta fick en liten oönskad sido effekt. När man tutade, började folk titta sig omkring...
De fattade inte vem som tutade. För det kunde INTE vara den lilla R5an de just tryckt av vägen i sin iver att komma före.
Ibland kunde ett helt grönljus passera, de blev ståendes, tittandes i speglar, vridandes nackar ur led för att se vem/var det kom ifrån.

Jag kom alltså inte fortare fram med större tuta. Men det var ganska kul. wink
Ett lastbils starkhorn riktat ner i marken så ger du alla i bilen framför, "ringmuskel massage"

R5an hade en annan rolig finess. Bakrute spolningen krävde luftmotstånd för att strålen skulle träffa bakrutan. Stod man still  sköt strålen över och landade på framför varande bils vindruta (Tak och bakruta med.) Detta var bätre i stan mot de som inte kunde tänka sig att ligga kvar i kön. 4-dörrars bilar som man spolade ner, fick så vackert iriteras över fläckarna tills de fick en chans att manuelt avlägsna dem. big_smile
(På dagens bilar sitter spolmunstycket över rutan och spolar ner... Det var bätre förr! wink )

Haha! naaajs! du har inga ritningar på det bygget? är intresserad nämligen! :>

Säljare
50 Inlägg
2 februari 2007
Hehe riktigt roligt detta. Ville bara tipsa om videoklippen på hornblasters hemsida.
Skrämmer livet ur folk:)

1 893 Inlägg
2 februari 2007
LocKtar skrev:

Inga ritningar, det är bara att klura lite själv...
Det trixiga är att hitta ett "riktigt horn" utan att bli ruinerad.
sedan gäller det att hitta en lämplig kompressor, den behöver inte vara stor, men den måste klara 6kg, helst 8kg. Vet inte vad dagens "Nöd väsk kompressorer" klarar. Det var en sån jag slaktade på delar.
Kompressor med backventil och givare (som stänger av vid ett vist tryck.)
Sedan behöver du en elektriskt styrd ventil, för att släppa ut trycket till tutan.
Jag svetsade en burk, stor som ett två liters mjölk paket. Satte fast kompressorn på sidan, med anslutning för backventilen (Där kompressorn fyller behållaren.) Nertill satte jag en ventil, med solenoid, när jag sedan tryckte på tutan, öppnade ventilen, släpte tryck till hornet. När trycket sjunk, började kompressorn fylla behållaren igen.

Lite mekande, men det blev en kul grej. big_smile

Herr
1 722 Inlägg
2 februari 2007
Trådstartare
Kristian_V skrev:
LocKtar skrev:

Inga ritningar, det är bara att klura lite själv...
Det trixiga är att hitta ett "riktigt horn" utan att bli ruinerad.
sedan gäller det att hitta en lämplig kompressor, den behöver inte vara stor, men den måste klara 6kg, helst 8kg. Vet inte vad dagens "Nöd väsk kompressorer" klarar. Det var en sån jag slaktade på delar.
Kompressor med backventil och givare (som stänger av vid ett vist tryck.)
Sedan behöver du en elektriskt styrd ventil, för att släppa ut trycket till tutan.
Jag svetsade en burk, stor som ett två liters mjölk paket. Satte fast kompressorn på sidan, med anslutning för backventilen (Där kompressorn fyller behållaren.) Nertill satte jag en ventil, med solenoid, när jag sedan tryckte på tutan, öppnade ventilen, släpte tryck till hornet. När trycket sjunk, började kompressorn fylla behållaren igen.

Lite mekande, men det blev en kul grej. big_smile

Gott! smile

911 Inlägg
2 februari 2007
Annons från blocket !  på dessa air horns

http://www.blocket.se/vi/10708340.htm?ca=11_s

pic up the phone, wazzzaaa

Sök