FireTraXX skrev:
@sandman:
Det "antipiratskyddet" har de tagit bort.
Ok.
Något positivt i vart fall.
Dom fick sluta med att logga varje gång någon kopplade upp sin Windows dator till internet via Microsofts server också, eller hur var det med den saken?
sveddan skrev:
Hört talas om emulator?
Varför emulera att du kör något istället för att köra rätt som grund istället?
Det är precis sådana senvägar man inte borde behöva ta i ett seriöst OS som man desutom
betalar för.
TobLju skrev:
Äh snacka inte gojja om XP iaf... Som en "vanlig" användare är det helt suveränt, enkelt, smidigt och i princip allt som man kan dra från nätet stödjer XP, inget strul med program, drivrutiner, codecs, spel etc. Så länge jag har använt XP så har jag aldrig behövt formatera. Bara man kan hantera det så. wink
Fast sen så tillhör ju jag den sidan som hatar Linux. Har avskytt det från första början när jag pluggade lite om det. Visst det kan vara bra men dem ligger ju så jävla långt efter.
Jag anser att du har rätt till den åsikten då du i vart fall prövat på något annat och bestämt dig för att det inte är något för dig.
Vad jag inte klarar av är människor som är pro-något bara för att de inte ens seriöst försökt med något annat.
Jag vet också vad
jag tycker fungerar bäst. Och det baserar jag på att jag prövat på fler OS än jag har fingrar och tår de senaste åren.
Själv tycker jag precis tvärt om. Att tex Linux ligger långt före inom många områden pga sin breda utvecklarbas. Och det faktum att du kan skräddarsy ditt system precis som du själv vill. Och du
vet vad systemet håller på med.
Sådant är viktigt för mig, och det kan inte Windows erbjuda.
Sedan det där med att allt fungerar till XP utan problem osv.
Eh... det beror ju inte på att XP är så jäkla bra att det klarar av allt.
Utan mer tvärt om, att allt i stor sätt är
gjort för XP.
Och de kommer säkert medvetet göra produkter som
kräver Vista fast det inte alls behövs, så att du ska uppdatera.
Kolla på .Net.
De hade kunnat göra något liknande för längesedan som gjorde att program(inkl spel) hade fungerat på vilken dator som helst oavsett OS.
Men det vill de inte för då tjänar de mindre deg.