Bigpapirollin skrev:
Hej.
Besiktade familjebilen, underkänd pga bländande halvljus på vänster sida. Ficka titta själv i spegeln hos besiktningen och nog bländade det.
Long story kort, har försökt fixa skiten i drygt 2 veckor och inget funkar. Har läst alla forum jag hitta med olika knep och potentiella lösningar och inget funkar.
Kolla man hur det lyser när man kör fram bilen mot en vägg så lyser det LÅGT.
Och tittar jag ståendes framför bilen så bländar det, tror ljuset är så lågt att det studsar upp igen på nederdelen av strålkastaren.
Var en biltema lampa från början, bytte till en märkes lampa.
Har petat på "paraplyet" som sitter exakt framför lampan inne i strålkastaren, som jag nu böjt och förkt fixa tillbaka till hur den var.
Har till och med dragit i fästningen då bilen historisk varit i en krock och vissa forum sagt att det kan va anledningen, det roliga är att helljuset sitter i samma höjd som på höger sida, så det verkar inte va problemet.
Det hela var inte var ett problem första besiktningen, sen bytte jag lampan 1 gång när lampan dog och besiktningen är första gången som det hela kontrollerats.
Har alltid märkt att det var lite lägre på vänster sida men tänkt att det inte bländar någon så borde inte va nåt problem.
Nån som vet vad man kan göra eller är det bara att byta hela strålkastaren?