2945
Sök

Volvo 945 ltt -98 ingen värme

109 Inlägg
16 oktober 2022
Trådstartare
Halloj, köpte en 945 ltt häromdagen som jag var medveten om att värmefläkten var ur funktion.
Han jag köpte den av har kopplat direktström på fläkten via en strömbrytare så den går på full fart, men det kommer ingen värme ur den.
Efter lite googlande så har jag kommit fram till att det är motståndet till fläkten som är dåligt.
Så skruvade ner handskfacket och skulle kika och såg då att dom klippt kablarna från motståndet. Så är lite nyfiken om någon vet var dom tre kontakterna går.
Tacksam för svar!
Senast redigerat av Flangstrom (16 oktober 2022)

2 310 Inlägg
16 oktober 2022
Motståndet är förmodligen anledningen till att han kopplat på direktström, men har ingenting med värmen att göra. Kolla om värmekranen öppnar och stänger som den ska när du justerar värmen. Finns det tillräckligt med kylarvätska?
Senast redigerat av Mew (16 oktober 2022)

109 Inlägg
16 oktober 2022
Trådstartare
Mew skrev:
Motståndet är förmodligen anledningen till att han kopplat på direktström, men har ingenting med värmen att göra. Kolla om värmekranen öppnar och stänger som den ska när du justerar värmen. Finns det tillräckligt med kylarvätska?

Tyckte jag läste på ”jagrullar” att utan fungerande motstånd så fungerar inte värmereglaget 🤔
Och kylarvätska finnes

Sök