För att besiktningen ska kunna se skillnad på motorblocken krävs det att de kollar vilket motornummer som står ingjutet i blocket på avgassidan, ca 7-8mm hög text strax över oljetråget.
Alternativt om de kollar på en liten klack längst fram på insugssidan av blocket under under toppen. Där står också motorkod, men denna gången instansat ca 3-4mm hög text.
Utöver detta är det i princip omöjligt att se att motorn är utbytt.
Sen är det bra att det sitter 531 topp på B230FT motorn då det sitter original på en B230et. Så då blir det ännu svårare att se att motorn är utbytt.
Sätt dit en original Turbo, Garret TB03 tror jag den heter. Den är inte samma som Mitsubishi TD04-13C som sitter på B230FT.
Samt att de har olika styrsystem original, B230et har Motronic och B230FT har LH2.4, så har ägaren bytt det kan man se skillnad på det ocskå.
Men för att svara på din fråga, att det sitter ett annat block skulle jag se som ett ickeproblem. Det är snarare turbo och insprutningssytstem som de märker skillnad på
![smile](img/smilies/smile.png)