Hregg atraktor

Lars123
28 december 2023 · 182 Inlägg

Någon som hållt på med hregg och vet varför bilen bryter på 20km/h när jag trycker in knappen på 30km/h, när jag trycker in knappen på i 55km/h bryter den på 27km/h på något vänster

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
28 december 2023 · 17 562 Inlägg

Vilken knapp...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
uhlin
28 december 2023 · 2 834 Inlägg

Ja, som sagt, vilken knapp? Bra den bryter på 27 km/tim.

Här blir det ingen hjälp med att få hjälp och manipulera så den går 55.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
28 december 2023 · 17 562 Inlägg

TS har nog varit inne och rotat i H-regg. Nu har bilen fått ett frispel. BRA

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Jesper328
28 december 2023 · 2 398 Inlägg

Namnet på modellen av hreg och ett regnr så att jag kan dra fram ett kretsschema.

Up the RA
Lars123
28 december 2023 · 182 Inlägg

uhlin skrev:
Ja, som sagt, vilken knapp? Bra den bryter på 27 km/tim.

Här blir det ingen hjälp med att få hjälp och manipulera så den går 55.

Va vadå manipulera för att gå 55, den gick 35 å vi ska sänka den till 30 inför Bess imorngon men hreggen är nå fel på så när man trycker in knappen i hreggen för att ställa om hastigheten blir de helt fel. Jag försöker inte manipulera

Lars123
28 december 2023 · 182 Inlägg

Hybrid_ skrev:
TS har nog varit inne och rotat i H-regg. Nu har bilen fått ett frispel. BRA

? Nej den har jag inte rotat i, vi försökte ställa ner den från 35 till 30 pga Bess imorgon. Har inte rört hreggen alls

Lars123
28 december 2023 · 182 Inlägg

Jesper328 skrev:
Namnet på modellen av hreg och ett regnr så att jag kan dra fram ett kretsschema.

Vi fick den att gå 32 tillslut, tack ändå

Lars123
28 december 2023 · 182 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Vilken knapp...

Knappen i hreggen för att ställa om hastigheten

uhlin
29 december 2023 · 2 834 Inlägg

Lars123 skrev:

Hybrid_ skrev:
Vilken knapp...

Knappen i hreggen för att ställa om hastigheten

Förutsätter du då visar knappen för besiktningsmannen.  Varför har du en knapp på H-reg.

uhlin
29 december 2023 · 2 834 Inlägg

Lars123 skrev:

uhlin skrev:
Ja, som sagt, vilken knapp? Bra den bryter på 27 km/tim.

Här blir det ingen hjälp med att få hjälp och manipulera så den går 55.

Va vadå manipulera för att gå 55, den gick 35 å vi ska sänka den till 30 inför Bess imorngon men hreggen är nå fel på så när man trycker in knappen i hreggen för att ställa om hastigheten blir de helt fel. Jag försöker inte manipulera

Var ju precis det du skrev i första inlägget. När du trycker in knappen i 55 km/tim

Lars123
29 december 2023 · 182 Inlägg

uhlin skrev:

Lars123 skrev:

Hybrid_ skrev:
Vilken knapp...

Knappen i hreggen för att ställa om hastigheten

Förutsätter du då visar knappen för besiktningsmannen.  Varför har du en knapp på H-reg.

Sök upp ställa in hregg på youtube så ser du

Lars123
29 december 2023 · 182 Inlägg

uhlin skrev:

Lars123 skrev:

uhlin skrev:
Ja, som sagt, vilken knapp? Bra den bryter på 27 km/tim.

Här blir det ingen hjälp med att få hjälp och manipulera så den går 55.

Va vadå manipulera för att gå 55, den gick 35 å vi ska sänka den till 30 inför Bess imorngon men hreggen är nå fel på så när man trycker in knappen i hreggen för att ställa om hastigheten blir de helt fel. Jag försöker inte manipulera

Var ju precis det du skrev i första inlägget. När du trycker in knappen i 55 km/tim

Så bryter bilen i 27kmh

Brådhis * Voff voff *
29 december 2023 · 10 303 Inlägg

Högst sannolikt blir det väl nedslag på besiktningen på att du har ställbar H-reg (eller bruten plombning?).

Men för övrigt är det väl iaf lite logiskt att den på något vis räknar på hälften? 27 är ju ungefär hälften av 55 och med lite felvisning i låg hastighet skulle ju 20 egentligen kunna vara nära 15 som är hälften av 30...

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Lars123
29 december 2023 · 182 Inlägg

Brådhis skrev:
Högst sannolikt blir det väl nedslag på besiktningen på att du har ställbar H-reg (eller bruten plombning?).

Men för övrigt är det väl iaf lite logiskt att den på något vis räknar på hälften? 27 är ju ungefär hälften av 55 och med lite felvisning i låg hastighet skulle ju 20 egentligen kunna vara nära 15 som är hälften av 30...

Aa kan vara så, den gick igenom bess

husseman
29 december 2023 · 1 610 Inlägg

Hmm, ännu en livsfarlig sak i trafiken....huu. Snorungar ska inte köra bil, ta bort hela dårhuset.

mvh/husse

Lars123
30 december 2023 · 182 Inlägg

husseman skrev:
Hmm, ännu en livsfarlig sak i trafiken....huu. Snorungar ska inte köra bil, ta bort hela dårhuset.

mvh/husse

Hahahhahah va?

Lars123
30 december 2023 · 182 Inlägg

husseman skrev:
Hmm, ännu en livsfarlig sak i trafiken....huu. Snorungar ska inte köra bil, ta bort hela dårhuset.

mvh/husse

Bilen går 32 shit vilken livsfarlig sak

Lars123
30 december 2023 · 182 Inlägg

uhlin skrev:

Lars123 skrev:

uhlin skrev:
Ja, som sagt, vilken knapp? Bra den bryter på 27 km/tim.

Här blir det ingen hjälp med att få hjälp och manipulera så den går 55.

Va vadå manipulera för att gå 55, den gick 35 å vi ska sänka den till 30 inför Bess imorngon men hreggen är nå fel på så när man trycker in knappen i hreggen för att ställa om hastigheten blir de helt fel. Jag försöker inte manipulera

Var ju precis det du skrev i första inlägget. När du trycker in knappen i 55 km/tim

Ja knappen i hreggen som man använder för att ställa ner eller upp hastigheten i det här fallet skulle jag ställa ner den till 30 men de va något fel så jag behövde köra upp den i 55 och trycka in knappen. Då bröt den i 27kmh och jag undrade då va felet va (man har bilen upphissad nollställer hreggen och ställer in en ny hastighet tex 30kmh men de funkade inte för mig)

Senast redigerat av Lars123 (30 december 2023)

husseman
30 december 2023 · 1 610 Inlägg

Lars123 skrev:

husseman skrev:
Hmm, ännu en livsfarlig sak i trafiken....huu. Snorungar ska inte köra bil, ta bort hela dårhuset.

mvh/husse

Ingen av er fattar va jag menar, tror att man manipulerar hit å dit🤦‍♂️

Hmm  Tro fan att ni(många- kanske inte du) manipulerar allt som går att göra, men ja skiter i det. Det handlar om att ni ska inte finnas i trafiken körandes en bil /traktor/lastbil på ett mupp mopedkort oavsett om den går i 30 eller 230.  Hatar förbud normalt, men A-Traktor skapar bara olyckor o skit.
Sorry- men ni e´ivägen och visar genom alla olyckor som hänt att man inte e´mogen att framföra ett fordon i eran ålder.

mvh/husse

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang