Bilstereo med strömbrytare

Smurkk
söndag 16:07 · 3 Inlägg

Hej, jag skulle vilja veta om någon här känner till en modell av bilstereo med bluetooth som har en strömbrytare som stänger av stereon helt (dvs inte ett standby-läge). Har en bil som ibland står stilla längre perioder och är trött på att batteriet töms. Jag är helt oteknisk och fixar ej att sätta in en strömbrytare själv.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
söndag 16:31 · 17 674 Inlägg

Alla bilstereo vill ha en kabel till stereon som håller minnet på denna. Enklast vore väl att be en verkstad montera in en huvudströmbrytare på batteriets minuspol. Det tar inte lång tid. Men det beror på vad du har för bil.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Smurkk
måndag 14:51 · 3 Inlägg

Hmmm… men måste minneskabeln användas om man inte bryr sig om att spara presets och sånt i minnet? Kan jag bara knipsa den kabeln?

Pininfarina406
måndag 15:07 · 550 Inlägg

Smurkk skrev:
Hej, jag skulle vilja veta om någon här känner till en modell av bilstereo med bluetooth som har en strömbrytare som stänger av stereon helt (dvs inte ett standby-läge). Har en bil som ibland står stilla längre perioder och är trött på att batteriet töms. Jag är helt oteknisk och fixar ej att sätta in en strömbrytare själv.

Den här löser problemet och är väldigt lätt att montera. Du sätter den på minuspolen på batteriet och det som satt där på den.

https://www.biltema.se/bil---mc/elsyste … 2000044927

Peugeot 406 coupé "Pininfarina" (1998)
Smurkk
tisdag 19:57 · 3 Inlägg

Najs! Tackar!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang