Palle70 skrev:
- Hur skulle du bedöma risken att motorn har tagit skada av kabelförväxlingen?
Eftersom den startade och gick = det tror jag verkligen inte den har. Skulle den ha bränt ventil tex skulle den inte gå bra. Speciellt inte på tomgång och då ge LÄGRE tomgång.
Palle70 skrev:
- Har mitt första misstag, förväxlingen av tändstiftkablaget, något samband med att jag har svårt att få den att gå ner på tomgång?
Njaeee. Tveksamt.
Är det förgasare eller någon slags datastyrd insprutning?
Tänker om den måste adaptera sig.
Är det förgasare kan man undra om någon ställt upp tomgången för att kompensera dålig motorgång.
Eller har du fått något ivägen för gasreglaget/vire?
Lite hög tomgång kan snarare komma av vakuumläcka.
Palle70 skrev:
Misstänker att det även, kan ha att göra med luftfiltret som inte är bytt på länge.
Skulle snarare dra ner tomgången, men, byt eftersom det ändå ska bytas.
Känns ju inte som om en vattenskoter jobbar i dammig miljö, liksom, så filtrets uppgift är nog snarare att bromsa/finfördela ev vatten i insuget så det inte vräker in och ger hydrolock.
Kanske har möglat....
Är den testad i vatten eller på land?
Så det inte är bristen på motstånd för impellern som ger högre tomgång....