2536
Sök

Glykol

102 Inlägg
21 juli
Trådstartare
#1
Tjena
Passat 2.0 tdi 140 hk 2012

Har fått egr fel på passaten och i samma veva slog jag ett öga under motorhuven såg att glykol nivån var under minus,sen dess har bilen bara stått i 2 dagar har inte startat bilen en gång,gick ut i dag utan att starta bilen och då hade glykol nivån sjunkt med säkert 1,5 cm
Ngn som har en idé vad de kan vara för fel?kan det vara egr som läker nå??
Tack på förhand

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 147 Inlägg
21 juli
#2
passatmaffia skrev:
Tjena
Passat 2.0 tdi 140 hk 2012

Har fått egr fel på passaten och i samma veva slog jag ett öga under motorhuven såg att glykol nivån var under minus,sen dess har bilen bara stått i 2 dagar har inte startat bilen en gång,gick ut i dag utan att starta bilen och då hade glykol nivån sjunkt med säkert 1,5 cm
Ngn som har en idé vad de kan vara för fel?kan det vara egr som läker nå??
Tack på förhand
Titta var det är blött nånstans. Titta under bilen efter nån fläck.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

2 841 Inlägg
22 juli
#3
var motorn varm första gången du kollade nivån?  Inget märkligt isåfall då kylvätskan expanderar vid varmt tillstånd.  Men sen ska det ju inte försvinna heller

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 147 Inlägg
22 juli
#4
uhlin skrev:
var motorn varm första gången du kollade nivån?  Inget märkligt isåfall då kylvätskan expanderar vid varmt tillstånd.  Men sen ska det ju inte försvinna heller
Näe det känns konstigt att det fattades 2 liter för TS.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

2 841 Inlägg
22 juli
#5
Vettemannen skrev:
uhlin skrev:
var motorn varm första gången du kollade nivån?  Inget märkligt isåfall då kylvätskan expanderar vid varmt tillstånd.  Men sen ska det ju inte försvinna heller
Näe det känns konstigt att det fattades 2 liter för TS.

/Benny
2 liter?  Står inget om det vad jag kan se, onder min och sen sjunkit med 1,5 cm. är knappast 2 liter

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 147 Inlägg
22 juli
#6
uhlin skrev:
Vettemannen skrev:
uhlin skrev:
var motorn varm första gången du kollade nivån?  Inget märkligt isåfall då kylvätskan expanderar vid varmt tillstånd.  Men sen ska det ju inte försvinna heller
Näe det känns konstigt att det fattades 2 liter för TS.

/Benny
2 liter?  Står inget om det vad jag kan se, onder min och sen sjunkit med 1,5 cm. är knappast 2 liter
Kan ha missat, det var ett annat inlägg där det stod att det försvunnit 2 liter. Sorry.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!


Sök