3089
Sök

Mercedes w126 420

8 Inlägg
30 juli
Trådstartare
#1
Tjenare igen nu äre så att jag köpt tbx en dröm jag hade för några år sen. Är så att jag köpt en w126 med en v8. Men finns lite små bekymmer i denna bil.

Fel 1: bilen vill gärna inte svara på gas när man lägger i en växel på tomgång går den hur fint som helst och svarar på gas. Men så fort man lägger i en växel så vill den inte svara på gas riktigt. Och är bara när man lägger i en växel då får man hålla lite varv sen lägga i en växel?. Och det är jag inte sugen på göra?

Fel 2: när bilen har stått ett tag så måste jag köra soppa pumpen för att den ska starta. Om man kör bilen varje dag så startar den lätt och inga svårigheter. ( har beställt nya soppa pumpar och filter. Även soppa relät) om det nu skulle kunna vara nått sånt varför den it vill igång när den stått ett tag.

Fel 3: denna bil kommer jag aldrig sälja så funderar om jag kan löda om mätarhuset och sätta airbag lampan på oljelampan?

3 114 Inlägg
2 augusti
#2
Är det automatlåda?
Så den vill dö när den drar lite i momentomvandlaren?

Hur mycket har den körts?
Framförallt med anslutet batteri.
Om man ansluter batteriet och bara kortkör upprepade gånger kan den ta jättekonstiga adaptioner. Måste köras en hel cykel helst. Dvs från kall till varm och under färd. Inte bara tomgång/torrvarvande.

Ta reda på vad felet med airbag ÄR, istället för att göra tattarlösning. Ens åt dig själv.  Ofta är felet enklare att fixa än en tattarlösning.

Forummoderator
17 869 Inlägg
2 augusti
#3
Den lådan behöver inte köras någon adaption på. För det vet den inte vad det är.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

3 114 Inlägg
2 augusti
#4
Hybrid_ skrev:
Den lådan behöver inte köras någon adaption på. För det vet den inte vad det är.
Inte lådan. Jag menar motorns styrdon. Antar det är en 90talare.

8 Inlägg
7 augusti
Trådstartare
#5
Bilen har körts med varje sommar som den är idag, och ja det är en automat. W126 420.. är ju bara när man ska iväg när man är på rull så funkar den precis som den ska. Växlar mjukt och fint! Om man inte drar på då så växlar den lite hårdare. Är ju när man lägger i D,R,1,2,3. Man får som hålla gas när man lägger i växeln. Bilen går hur fint som helst annars,   Bytt soppa pump, filter och relät. Och nu startar den utan problem när den stått? men när man lägger i växeln är det samma fel..


Sök