3134
Sök

Hur tar jag bort basen från högtalarna men har kvar baslådans ljud?

2 Inlägg
16 augusti
Trådstartare
Har ett problem när det kommer till basen i ljudet, jag tycker basen i högtalarna är alldeles för mycket och och man hör knappt vad dem sjunger i låtarna på grund av att det bullrar och vibrerar för mycket där fram. Jag har en 10 tummare baslåda där bak med slutsteg som jag vill bara ska användas för basljud. Så nu är min fråga hur tar jag bort basen från högtalarna?

Högtalarna klarar av ljud på en mycket högre nivå än vad dom klarar av bas, tänkte ifall man kunde gå in på inställningar i stereon och ändra eller om jag måste fixa med kablar och liknande? (Har en kenwood stereo)

2 037 Inlägg
16 augusti
Kolla om du hittar X'OVER i ljudinställningarna och där borde du ha ''FRONT HPF FRQ'' där du ställer in delningsfrekvensen och ''FRONT HPF SLOPE'' som ställer brantheten 6-24 dB/oktav. Sen är det exempelvis att börja på 80 Hz och 18 db och testa sig fram vad som låter bäst.
Vet inte om din modell har dessa inställningar så kolla manualen eller skriv vilken modell du har.

2 Inlägg
16 augusti
Trådstartare
MammDiin skrev:
Kolla om du hittar X'OVER i ljudinställningarna och där borde du ha ''FRONT HPF FRQ'' där du ställer in delningsfrekvensen och ''FRONT HPF SLOPE'' som ställer brantheten 6-24 dB/oktav. Sen är det exempelvis att börja på 80 Hz och 18 db och testa sig fram vad som låter bäst.
Vet inte om din modell har dessa inställningar så kolla manualen eller skriv vilken modell du har.

Har en Kenwood KMM-BT209

2 037 Inlägg
16 augusti
Om du trycker på volymhjulet så borde du få upp ljudinställningarna och snurra tills X'OVER syns och tryck på 6 sen testar du dig fram till vad som låter bra.

Sök