lustgasen skrev:
Hur mkt av detta bygger du faktist själv? kul att ha ett projekt men leja (hoppas att du ursäktar att jag stavade ditt ord "leja" rätt
![roll](img/smilies/roll.png)
) bort allt..
Hej på dig också - eller nått!!
Eftersom att du ställer en fråga så skall jag självklart på bästa sätt försöka svara på den!!
Dock först en liten motfråga - hur många seriösa byggen av denna kaliber tror du byggs ihop av egen kraft, i från första skruv till sista!!?? (kan nog utan att skämmas svara inget då alla på ett eller annat sätt lejer bort div arbeten)
*Vad jag vet så finns det
INGEN privat person i Sverige som har den kunskapen att bygga ihop en sådan motor som vi eftersträvat, speciellt INTE SWT Racing då vi INTE har den kunskapen eller för den delen budgeten att pröva oss fram till ett bra resultat varför vi vände oss till den som har en av dom största erfarenheterna att bygga just extrema Subaru motorer!! (men du kanske vet bättre
![wink](img/smilies/wink.png)
)
*Säkerhets buren är tillverkad av ett proffs och dessutom monterats av ett ännu större proffs då åtminstone jag tänker riskera mitt, mina passagerares liv vid en ev olycka i farter långt över 250km/h vilket många andra bilbyggare INTE tänkt på - tex du!!
Det är därför det finns dom som är just LICENSIERADE på att svetsa skyddsburar och dom som inte är det vilket syns väldigt ofta i diverse andra kända byggen i och utanför Sverige!!
*Näe vi har inte heller tillverkat broms ok, broms skivor, målning av bilen samt mycket annat då vi tyvärr inte förfogar över CNC fräsar, svarvar, lackbox mm som behövs för detta - sorry Mr "lustgasen" att vi gjorde dig besviken även på den punkten!!
![sad](img/smilies/sad.png)
Dock så skruvar vi själva ihop alla inköpta delar på bilen i från tom kaross vilket inte gör vårt bygge mer konstlat än något annat tufft bygge i detta avlånga land!!
/Fürstenhoff.
Ps!
Glöm nu inte att detta bygge INTE är något skrytbygge på något sätt, INTE en bil som är tänkt att gasas runt ngn rondell i ngn småstad utan ett super seriöst bygge som är tänkt att rastas så mycket som det bara går på våra Svenska & utländska banor & evenemang, samt viktigast av allt som en seriös rekordförsöks bil runt en av världens mest krävande motorbana Nürburgring!!
Ds!