måste säga att denna bil verkar bli fruktansvärt häftig och absolut potent, men var finns själen i ett sådant bygge, inte menat att låta nedlåtande men det känns som om just dessa byggen får mest rampljus i te.x bilsport etc. "mest pengar vinner" typ... men som sagt, bilen verkar bli riktigt rå!
lustgasen skrev: Hur mkt av detta bygger du faktist själv? kul att ha ett projekt men lejja bort allt..
Asså, är det avundsjuk eller tänker du inte helt klart? Det blir nog billigare i längden, precis som det står i tråden. Vilken Svensson kan bygga ihop en ~600-700hk maskin och sekventiell låda t.e.x? Jag ser bara fördelar med att låta RIKTIGA proffs göra det. Som det redan står i tråden..
Eller så lär man sig skruva! Avundsjuk? inte det minsta! Man gör väl det man kan å lejjer bort det värsta,men vadå, trimningen, how hard can that be, du köper större turbo, portar toppen , större spridare osv.
So please, spare me the bullshit..
How hard it can be? Hmmm tror nog att det är lite småsvårt.
Denna motor är inte byggd för att sladda runt korvkiosken med. Den skall tåla att pressas varv efter varv på ringen. En sjukt krävande bana. Då krävs det att allt håller rätt toleranser. Rätt lagerspel mm mm. Det är ju inte dirket att plana toppen mot betonggolvet och kasta på en större turbo.
Men shure snickra du ihop en 600 hästars boxersnurra som fixar ett varv runt ringen du. När du ändå är i farten så bygg en schysst låda också. Om du inte kan det så lär dig?
Sen kan nog denna herre en del om motorbyggen. Om man ser till dom brutala bågar han byggt tex.
lustgasen skrev: Hur mkt av detta bygger du faktist själv? kul att ha ett projekt men leja (hoppas att du ursäktar att jag stavade ditt ord "leja" rätt ) bort allt..
Hej på dig också - eller nått!!
Eftersom att du ställer en fråga så skall jag självklart på bästa sätt försöka svara på den!!
Dock först en liten motfråga - hur många seriösa byggen av denna kaliber tror du byggs ihop av egen kraft, i från första skruv till sista!!?? (kan nog utan att skämmas svara inget då alla på ett eller annat sätt lejer bort div arbeten)
*Vad jag vet så finns det INGEN privat person i Sverige som har den kunskapen att bygga ihop en sådan motor som vi eftersträvat, speciellt INTE SWT Racing då vi INTE har den kunskapen eller för den delen budgeten att pröva oss fram till ett bra resultat varför vi vände oss till den som har en av dom största erfarenheterna att bygga just extrema Subaru motorer!! (men du kanske vet bättre )
*Säkerhets buren är tillverkad av ett proffs och dessutom monterats av ett ännu större proffs då åtminstone jag tänker riskera mitt, mina passagerares liv vid en ev olycka i farter långt över 250km/h vilket många andra bilbyggare INTE tänkt på - tex du!!
Det är därför det finns dom som är just LICENSIERADE på att svetsa skyddsburar och dom som inte är det vilket syns väldigt ofta i diverse andra kända byggen i och utanför Sverige!!
*Näe vi har inte heller tillverkat broms ok, broms skivor, målning av bilen samt mycket annat då vi tyvärr inte förfogar över CNC fräsar, svarvar, lackbox mm som behövs för detta - sorry Mr "lustgasen" att vi gjorde dig besviken även på den punkten!!
Dock så skruvar vi själva ihop alla inköpta delar på bilen i från tom kaross vilket inte gör vårt bygge mer konstlat än något annat tufft bygge i detta avlånga land!!
/Fürstenhoff.
Ps! Glöm nu inte att detta bygge INTE är något skrytbygge på något sätt, INTE en bil som är tänkt att gasas runt ngn rondell i ngn småstad utan ett super seriöst bygge som är tänkt att rastas så mycket som det bara går på våra Svenska & utländska banor & evenemang, samt viktigast av allt som en seriös rekordförsöks bil runt en av världens mest krävande motorbana Nürburgring!! Ds!
Senast redigerat av SWTRacing (8 februari 2008)
2010 - året där vi siktar på Nürburgring, Gotland, Mantorp samt Superstage!! ;0)
SwedishRacingGroup en av mycket på återförsäljare av DUNLOP DIREZZA 3 i Sverige 2010!!
lustgasen skrev: Eller så lär man sig skruva! Avundsjuk? inte det minsta! Man gör väl det man kan å lejjer bort det värsta,men vadå, trimningen, how hard can that be, du köper större turbo, portar toppen , större spridare osv.
So please, spare me the bullshit..
Tyvärr så är det mycket svårt att "spare me the bullshit" då du onekligen INTE på ngt sätt verkar förstå hur svårt det är att bygga en seriös & välbyggd motor på 600-700hk!!
Näe "lustgasen", med ditt inlägg ovan så påvisar du bara att du är en mycket okunnig person vilket gör det du säger ENORMT PATETISKT!!
/Fürstenhoff.
2010 - året där vi siktar på Nürburgring, Gotland, Mantorp samt Superstage!! ;0)
SwedishRacingGroup en av mycket på återförsäljare av DUNLOP DIREZZA 3 i Sverige 2010!!
Hallo på er. grymt bygge, men ni har ju en rätt schysst tud att slå åxå med bilen. vilken tid var det dom körde "Loaded" på? vet bara att det var snabbt. lycka till.
BMW 540 e39 -97
940Turbo -91 brukis *såld* BMW 318is e36 -92*såld*
240GLT -83 projekt *skrotad* 240DL -85 möjligt tidsfördriv *skrotad*
LEG. åkafrånpolisåcykla6månder *genomförde kursen med bravur*
då är det konstaterat! Ni bygger ju ihop bilen själva av dom delar ni får! jag hoppas att vi slipper se skit snacket i tråden och att vi får läsa mer om bilen istället! riktigt kul att se bygget! min bil ska ju trimmas rejält för stripp och om jag skulle köra med samma motor på konstant effekt så hade jag velat ha ca 250 hk mindre för hållbarhetens skull. det är en jävla skillnad på ban bil och strippen bil!
tias aka katten skrev: Hallo på er. grymt bygge, men ni har ju en rätt schysst tud att slå åxå med bilen. vilken tid var det dom körde "Loaded" på? vet bara att det var snabbt. lycka till.
Loaded körde 7.22,9 fullt SA varv på ringen. SA varvet är 20.6km långt. Helt fullt ringenvarv är 20.8km.
Hampusd skrev: Loaded körde 7.22,9 fullt SA varv på ringen. SA varvet är 20.6km långt. Helt fullt ringenvarv är 20.8km.
Det måste vi ju slå - eller hur!!
Dryga 1100kg + förare & bensin, 500 till 700hk beroende på laddtryck samt kompl race chassi mm!!
*förare 1 - jag själv!!
*förare 2 - Oscar Svedlund, Team Subaru Sweden!!
*förare 3 - ett stycke häääämligt ratt proffs precis som "Loaded" använde vid sin körning!!
"Boys and girls, ladies and gentlemens - lets race!!"
/Fürstenhoff.
Ps! Vet dock åtminstonde 2 andra potenta bilar i från Sverige utöver våran och "Loaded" som siktar högt detta år - 1 stycket Audi RS4 kombi samt en mycket potent Porsche så lätt lär det INTE bli!! Ds!
Pss! Och med Porschen så menar jag absolut INTE "NoFun" Porschen - förlåt - "ItsFun" Porschen som i mina ögon inte är ett hot i dessa sammanhang!! Dss!
Senast redigerat av SWTRacing (8 februari 2008)
2010 - året där vi siktar på Nürburgring, Gotland, Mantorp samt Superstage!! ;0)
SwedishRacingGroup en av mycket på återförsäljare av DUNLOP DIREZZA 3 i Sverige 2010!!
Hampusd skrev: Loaded körde 7.22,9 fullt SA varv på ringen. SA varvet är 20.6km långt. Helt fullt ringenvarv är 20.8km.
Det måste vi ju slå - eller hur!!
Dryga 1100kg + förare & bensin, 500 till 700hk beroende på laddtryck samt kompl race chassi mm!!
*förare 1 - jag själv!!
*förare 2 - Oscar Svedlund, Team Subaru Sweden!!
*förare 3 - ett stycke häääämligt ratt proffs precis som "Loaded" använde vid sin körning!!
"Boys and girls, ladies and gentlemens - lets race!!"
/Fürstenhoff.
Ps! Vet dock åtminstonde 2 andra potenta bilar i från Sverige utöver våran och "Loaded" som siktar högt detta år - 1 stycket Audi RS4 kombi samt en mycket potent Porsche så lätt lär det INTE bli!! Ds!
Pss! Och med Porschen så menar jag absolut INTE "NoFun" Porschen - förlåt - "ItsFun" Porschen som i mina ögon inte är ett hot i dessa sammanhang!! Dss!
hehe Jag får komma ner på ett studiebesök låter det som. Se vad som händer egentligen.