Groggmugg skrev:
Jag hade inte ens accepterat färgskillnad när det gäller en sån pass ny bil! Gå tillbax o säg till dom att de får fixa detta! KOSTNADSFRITT!!
KOSTNADSFRITT! räcker inte längre. De hade en chans att ordna den från början, nu får de ha en lånebil med fria mil till ditt förfogande. Eller så skall du ha betalt som en likadan bil kostar att hyra på Hertz eller AVIS. Varför skall du låna ut bilen gratis till dem?
Jag skulle leva rövare så jag skulle skrämma bort deras andra kunder.
Börja med att medela ditt bolag vilket uselt jobb de gjort.
Nästa gång du åker in till firman i fråga så skall de bannemej stå med mössan i hand o be om ursäkt.
Det är ju en sak att man lämnar in en gammal skorv och gör upp om ett billigt pris hos någon klåpare, men att få tillbaka en 07a med färg rinn är inte acceptabelt.
Fick du tillbaka bilen full i slipdamm, kräv dem på priset av en recond och kemtvätt av kläderna du hade på dig när du hämtade bilen. = Lev jävulen med dem!
Skall du börja springa hos dem på reguljär basis, dvs mer än två ggr (1x lämna in, 1x hämta.) så tar du betalt. Tror en bilfirma ligger på ca 1000:-/timma idag. Ta samma.
Givetvis kommer de inte ställa upp på alla anspråk, men man kan ju jävlas med dem så nästa kund kanske får sin bil damsugad innan han/hon hämtar den.
Och kompensation för extra spring skall du ha!