Jo japaner är duktiga på motorer, men när det kommer till utseende så säger jag pass för det mesta! Men att de skulle vara bättre än en BMW på motorer, kan jag bara asgarva dig rakt upp i ansiktet! De är definitivt bättre än Audi på att göra motorer, men BMW, det måste vara århundrades största skämt! Det är bara och kolla på BMW's försäljningssiffror på alla front, både små-motorer såsom de större motorerna! Folk köper de trots de är dyrare än många andra bilar att inhandla, service, försäkring etc! Din kära Audi är ju beroende av 30 andra märken för att klara av marknaden, kan det bero på att de inte säljer riktigt lika bra som BMW för att kunna stå på egna fötter?
Som du märker, jag tar inte illa upp jag försöker bara lära er (de som inte kan) om bilar och motorer!
Angående kostander för ett hjul: En M6 är utrustad med 19" original hjul och i ett hjul ingår fälg. Har man tur så är däcken inte Flat Tire och då blir det billigare. Vad tror du då ett däck + en M 19" fälg = (ett hjul) till en M6 skulle kosta? Jag säger runt 10.000:-! Så du menar att 95% av garagets medlemmar har råd att lägga ut 10.000:- bara på ett hjul? Jo tjenar, vi bor inte Kuwait eller Arab Emiraten där alla våra pappor är någon rik Olje-Shejk, Vi bor i Sverige! Vakna från din törnrosa sömn och inse verkligheten!
Sen måste jag även tillägga att jag gillar bilar generellt inte bara BMW, jag gillar Alfa Romeo, Jaguar, vissa Saab modeller, vissa japanare också, speciellt Nissans senare sportmodeller, Mitsubishi gör också fina sportbilar, jag gillar Jeepar (Har själv en Jeep också), jag gillar amerikanska bilar a l'a Corvette, Camaro, Pontiac, Mustang etc. Det är inte så att jag är bränd på BMW om du trodde det!