inget slår praktik om man vill lära sig om motorer.... kolla om du kan få en gammal volvo spis eller något... skruva isär och titta tror man lär sig mer av det än att läsa 100 böcker.... mvh jimmy
inget slår praktik om man vill lära sig om motorer.... kolla om du kan få en gammal volvo spis eller något... skruva isär och titta tror man lär sig mer av det än att läsa 100 böcker.... mvh jimmy
Man lär sig definitivt inte lika mkt av att skruva isär en gammal b23 som att läsa litteratur. Jag är absolut ingen bokbög men jag har lärt mig mkt genom att läsa mig till. "Allt om bilen" heter en lite äldre bok som går igenom de mesta. Heynes har oxå gjort massor "universal" böcker förutom modellböckerna. I dessa går de att lära sig mkt.. vad du än gör, köp inte deras Tuningbok.. De är en bok för 10 åringar.
När du väl lärt dig en del teoretiskt då kan du ge dig på en motor i verkligheten, då förstår du vad du ser och kan relatera till de du lärt dig o helt plötsligt faller massa paletter ner!
TEKNOs Förgasarmotorer, fills i olika upplagor. Det står om reperationsteknik av olika bilmodeller(bara gamlabilar 50 60 tal mm) Står även mycket om motorer generellt. Vet ej om de finns på bibliotek, men går att köpa på tradera för ca en hundring.