3682
Sök

Finns det böcker?

fruud
1 mars 2007
Trådstartare
Finns det några speciella bra böcker för att lära sig lite mer om motorer?
Någon av er som läst någon bra bok och kan rekomendera den?

Jag skulle vilja lära mig mer som sagt, alla tips är bra! smile

Mvh / Fredrik big_smile

1 004 Inlägg
1 mars 2007
inget slår praktik om man vill lära sig om motorer.... kolla om du kan få en gammal volvo spis eller något... skruva isär och titta smile tror man lär sig mer av det än att läsa 100 böcker.... mvh jimmy

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

fruud
1 mars 2007
Trådstartare
262turbo skrev:
inget slår praktik om man vill lära sig om motorer.... kolla om du kan få en gammal volvo spis eller något... skruva isär och titta smile tror man lär sig mer av det än att läsa 100 böcker.... mvh jimmy

Tack Jimmy! smile

12 086 Inlägg
1 mars 2007
Finns massor böcker!

Man lär sig definitivt inte lika mkt av att skruva isär en gammal b23 som att läsa litteratur.
Jag är absolut ingen bokbög men jag har lärt mig mkt genom att läsa mig till.
"Allt om bilen" heter en lite äldre bok som går igenom de mesta. Heynes har oxå gjort massor "universal" böcker förutom modellböckerna. I dessa går de att lära sig mkt.. vad du än gör, köp inte deras Tuningbok..  De är en bok för 10 åringar.

När du väl lärt dig en del teoretiskt då kan du ge dig på en motor i verkligheten, då förstår du vad du ser och kan relatera till de du lärt dig o helt plötsligt faller massa paletter ner! smile
Senast redigerat av JapMax (1 mars 2007)

LillNaisarn
1 mars 2007
Trådstartare
Funderat på Haynes böckerna ? dom har bara fått mkt bra kritik vad jag läst smile

Lastbilsmekaniker
35 Inlägg
1 mars 2007
Allt om bilen kan rekomenderas, även om den är gammal lär man sej alla grunder!!

4 Inlägg
1 mars 2007
Jag tycker harry potter och hemlighetens kammare är en bra bok. Fast det står inte så mycket om motorer där utan det handlar mer om magiska kvastar

2 123 Inlägg
1 mars 2007
sara_persson skrev:
Jag tycker harry potter och hemlighetens kammare är en bra bok. Fast det står inte så mycket om motorer där utan det handlar mer om magiska kvastar

okej ?

122 Inlägg
1 mars 2007
TEKNOs Förgasarmotorer, fills i olika upplagor.
Det står om reperationsteknik av olika bilmodeller(bara gamlabilar 50 60 tal mm)
Står även mycket om motorer generellt.
Vet ej om de finns på bibliotek, men går att köpa på tradera för ca en hundring.

Sök