köpte en 12" KFCWPS 1210D mm de va ju en bra bas sa dom på nardik , en talspole paja direkt lukta fan o jag spela inte ens hårt ,men den andra spolen verkar hel konstigt ,2års garanti jo visst men inte på brända spolar så jag måsta skicka den till nån tekinker som ska kolla mm 300kr minst +frakt för att dom ska kolla om den är fabriks fel aa vad ska man säga
kul så länge de vara !!!!
2000 krs fruktskål !!
Jag har varit med fabrikationsfel på framsystem från pioneer. Det systemet kostade 1700kr men jag hade tur och fick mitt utbytt (Gratis).
Det är inte omöjligt att fel uppstår i tillverkningen och att det missas i testerna i fabriken.
Vad hade du för låda? Steg osv?
Jag har aldrig bränt av en spole i en högtalare trots att jag tävlat i dB Dragracing. Det ska mycket till att bränna av en spole sålänge allt står rätt till med högtalaren lådan och steget.
Jag vet inte vad jag ska säga om teorin med att du av misstag har kopplat spolarna mot varandra. Konen på basen borde inte röra sig ett skit om man gör så. Jag menar att man skulle lägga märke till det direkt att något är fel.
Tycker att nardik borde hjälpa dig.
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
ett steg som skickar orena signaler dödar en talspole dels kan det vara fel på steget eller så kan steget kanske inte ge en ren signal pga det är för klent och spelas för hårt men det kan likväl vara fel på basen