Tvättade bilen själv igår ute på garageuppfarten och måste säga att jag inte hade så mycket till känsel kvar i fingrarna efter jag var klar.
Varför jag tvättade bilen själv? Jo för varje gång jag tvättar den på biltvätt så blir det alltid någon del som inte blir ren samt att den inte tar bort saltet för mig så jag gör det ordentligt själv istället.
Jag hade aldrig tvättat i automat iaf, om jag inte hade världens sunkigaste vinterbil. 1. Vattnet återanvänds så man effektivt får in saltvatten överallt 2. Blir inte särskilt rent 3. Sliter på lacken
OKQ8 GDS. Det är aldrig bra att stå ute och tvätta bilen där det inte finns oljeavskiljare i brunnen. finns i gds hallarna. Afvettning och dyligt blandas ju med dricksvattnet om man tvättar bilen på gårdsplan el liknande. Anledningen till att en automattvätt inte tvättar helt rent är att avfettnings medlet är miljövänligt och att man oftast inte förbehandlar bilen innan tvätt.
tvättar bilen på jobbet bara köra rakt in sedan tvättar man den på lunchen så låter man den stå inne tills man drar hem så är den lika skitig när man är hemma..
Tvättar bilarna 1-2 ggr i veckan under vinterhalvåret! På sommaren så blir de oftare, allt för att det ska blänka! hehe och så bli det vaxning 4-5ggr per år på bilarna.. Har blivit lite av en överdrift det där med vaxningen, men men det är vel tur att man är pedantisk av sej
Tvättar en gång i veckan under vintern, kommer väl bli ungefär samma under sommaren. Är det riktigt skitigt ute och snöyra så tar jag inte ut bilen från garaget alls utan låter den stå tills det smält bort.