Billigaste sättet att på ett bra sätt få ur mer ur din golf utan att SBP klagar är nog att sälja den, verkar ligga runt 15-20 k på blocket. Sommarjobba eller låna av morsan eller nått och lägg på 10-20 k och köp en golf vr6 istället eller lägga på lite mindre och köpa en GTi.
Visst man kan skruva i en turbo i den, nackdelarna blir ju att det heller inte är jättebilligt om man inte har turbo och sånt liggandes. Besiktningen kommer att skaka på huvudet om du inte har besiktningsdelar som du byter till varje år. Lägger man inte ner en massa jobb och gör det riktigt och vettigt så kommer bilen inte att gilla det. Köper man en potentare bil så har den redan större bromsaroch bättre väghållninga. Dessutom tvivlar jag på att du kan plocka ur lika mkt ur en turbokonverterad 1,8 och samtidigt få det hållbart och ekenomiskt försvarbart, som du kan ur en vr6.
Om det nu är så att du absolut vill ha den bilen och har pengarna till att göra detta, så är det säkert ett roligt projekt. Jag kan därför bara lämna dig med vad jag tycker och önska dig lycka till.
Senast redigerat av newkie (8 mars 2007)
------------------------------------------------------