3594
Sök

MDS - vad är er alldeles spontana syn på dessa grejer

51 Inlägg
20 mars 2007
#21
Haft MDS förr & har inte haft problem. Bra ljud om bilen har bra tät skuff m.m.

Men klart för höga priser för vad man får ! tyvärr så är väl de vanligaste butikerna man ser just MDS el. BRL. ingen av dem har direkt High end produkter...

Fast mkt reklam satsar de på + små knubbiga överkåta MDS brudar som limmar på allt. haha

tex. ingen som säger att Pripps blå är "god", men reklam kan de fasen allt.
Senast redigerat av Scorpio1 (20 mars 2007)

Rylander
20 mars 2007
#22
UseDubbelTurbo skrev:
Jag har jobbat på mds... eller aa praktiserat som lärling... och hört de mesta... tycker classic högtalarna och fanatic högtalarna inte är speciellt märkvärdiga... dom e riktigt dåliga faktisgt... classic är mer för gubbar som kommer in med en trasig högtalare o vill ha billig ny.. och fanatic är för snåla 240raggare som sen klagar på ljudet för att dom snålade.. dock så låter fanatic basen FD10 riktigt bra... och dom nya classicstegen ska tydlgien var rätt hyffsat drag för pengarna om man gemför med andra märken.. men xmax basarna och dynamic och audiphile serierna dom är grymma inge snack om saken.. gemför man ett dynamic framsystem för 1400kr med ett framsystem i samma prisklass från ett populärare märke så är jag rätt säker på att du kommer gilla dynamic mer...  och om du får chansen köp audiphile pro kitten (dom gula) dom reas ju ut för fullt och dom låter extremt bra och välljudande.. men jag skulle rekomdera ett dynamic framsystem med gp2 steg kommer låta rikgit bra... sen en xmax 10a med gp3 eller d2 steg... kommer också låta riktigt fint... smile men vad du än gör så köp inte mds billigare grejer.. man får vad man betalar för.. mds råder inte ens sina kunder att köpa dom billigare grejerna.

EDIT: ett tips me när du handlar billjud LYSSNA på allting innan du köper och gemför med andra grejer så du vet att du inte blir besviken på ljudet sen om dom har VÄRSTA 2kanlas steget inkopplat i butiken på ett framsystem du vill lyssna på så be dom koppla på ett gp2 steg på det iställe så du får en ljud uppfatning.. och sen skadar de inte att åka till brl och lyssna på rockford och infinty osv me.. köp det DU tycker låter bäst i dina öron och en annan regel när man köper billjud är att inte snåla... för då kommer du bli besviken.. vänta hellre då tills du har råd med bättre grejer.. nu menar jag inte att du ska köpa de dyraste som finns.. men det är svårt att hitta bra basar och slutsteg och framsystem under 1000kr.. och om jag vore dig skulle jag som sagt lägga mer pengar på att få ut så mkt ur framsystemet som möjligt innan du börjar tänka på bas... Lycka till!
Kunde inte skrivit mycket bättre själv !! Man får som sagt vad man betalar för.

224 Inlägg
20 mars 2007
#23
Jag har mds 6x9 i hatthyllan och dem låter grymt bra!! tror dem kostade 1899:-
Sen har jag två st mds 10" basar och dem låter inget annat än värdelöst, ren j*vla skit!! ska byta ut dem till två dls ur10 snart.
Köp dls eller pioneer, det är kvalitet.

74 Inlägg
20 mars 2007
#24
Jag själv skulle hällre köpa dls lr JLAudio grejer lr liknande för samma peng.. du får ett mkt bättre o klarare ljud.. obs mds har kalle anka watt på sina steg, de vet ja eftersom ja har haft ett mds steg som skulle leverera 4*100wRMS och har nu ett dls som de står att de leverar drygt halva mds steget o ändå dunkar dls steget på bättre:)


211 Inlägg
20 mars 2007
#25
Verkar vara många som säger att MDS är skit... Mitt tips är att gå & lyssna i affären eller om du har en polare som har dom högtalrna du är intresserad av, Det är ju trots allt DU som ska vara nöjd med hur det  låter. Jag har DLS och kan väl rekomendera dom annars..Inget Extremt bra ljud men dom funkar väl wink
Senast redigerat av Fel_xi (20 mars 2007)

Avstängd
914 Inlägg
20 mars 2007
#26
Till alla er som "hatar" MDS och säger att det är skit: exakt hur förklarar ni deras oändliga merit lista? Dom vinner ju för fan HUR mkt som helst...?

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

V.A.G Mekaniker
42 Inlägg
20 mars 2007
#27
discokapten skrev:
Jag tycker personligen MDS gör riktigt bra grejor för dom pengarna man lägger på det, är du seriös i ditt ljudbygge (Använder rätt volym på lådor, drar tillräckligt tjockt kablage osv) så kommer det antagligen låta riktigt fint, men som nån sa, åk o lyssna det är till din bil grejorna ska och jag tror ingen här vet vad du tycker om att ha för ljud.
Håller helt klart med dej där! mds har kalas bra grejer för de priset man får av dom smile Fast de finns säkert bättre grejer men då får man ju som sagt betala lite mera smile

V.A.G mekaniker

1 631 Inlägg
20 mars 2007
#28
Saab900Racing skrev:
Till alla er som "hatar" MDS och säger att det är skit: exakt hur förklarar ni deras oändliga merit lista? Dom vinner ju för fan HUR mkt som helst...?
Gör de? Vad har de vunnit? Exempel tack!

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

Avstängd
914 Inlägg
20 mars 2007
#29
gurenius skrev:
Saab900Racing skrev:
Till alla er som "hatar" MDS och säger att det är skit: exakt hur förklarar ni deras oändliga merit lista? Dom vinner ju för fan HUR mkt som helst...?
Gör de? Vad har de vunnit? Exempel tack!
Står på deras sida, använd ögonen..

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

1 567 Inlägg
20 mars 2007
#30
Saab900Racing skrev:
gurenius skrev:
Saab900Racing skrev:
Till alla er som "hatar" MDS och säger att det är skit: exakt hur förklarar ni deras oändliga merit lista? Dom vinner ju för fan HUR mkt som helst...?
Gör de? Vad har de vunnit? Exempel tack!
Står på deras sida, använd ögonen..
Eller örnonen!!

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

1 631 Inlägg
20 mars 2007
#31
Saab900Racing skrev:
gurenius skrev:
Saab900Racing skrev:
Till alla er som "hatar" MDS och säger att det är skit: exakt hur förklarar ni deras oändliga merit lista? Dom vinner ju för fan HUR mkt som helst...?
Gör de? Vad har de vunnit? Exempel tack!
Står på deras sida, använd ögonen..
Jag måste vara blind för jag hittar inte något. Har du en direktlänk eller nåt?

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

Wankel
1 080 Inlägg
20 mars 2007
#32
Aga_Diff skrev:
MDS är bara skit i mina ögon, Köpte deras värsta 8" förra sommaren, skruvade i dom i en uppmätt 2 kammar låda, höll knappt en vecka efter att man "Spelat in" dom... Totalt värdelösa! Närjag gick tillbaka med dom så sa dom att det antagligen var fel på mitt kablage/slutsteg, men när jag förklarade att mina DLS OA12'or har fungerat hur bra som helst i 2år med samma "set up" så sa dom inget mer! hmm Har hört mkt skit om MDS, och jag kan bara intyga: MDS ÄR SKIT!

/Micke
mds är skit bara för att en bas har gått sönder?
allting kan gå sönder, aldrig hört talas om måndagsexemplar???

MDS Västerås

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
20 mars 2007
#33
Saab900Racing skrev:
gurenius skrev:
Saab900Racing skrev:
Till alla er som "hatar" MDS och säger att det är skit: exakt hur förklarar ni deras oändliga merit lista? Dom vinner ju för fan HUR mkt som helst...?
Gör de? Vad har de vunnit? Exempel tack!
Står på deras sida, använd ögonen..
De senaste 4 åren har de inte vunnit ett skit. Och det beror nog kanske mest på att de aldrig är med, varken i tidningstester eller på billjudstävlingar!

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

6 851 Inlägg
20 mars 2007
#34
gurenius skrev:
Saab900Racing skrev:
gurenius skrev:

Gör de? Vad har de vunnit? Exempel tack!
Står på deras sida, använd ögonen..
Jag måste vara blind för jag hittar inte något. Har du en direktlänk eller nåt?
Hittar heller ingen merit lista på deras sida. En länk eller liknande hade varit intressant..


Kettunen
20 mars 2007
#35
Saab900Racing skrev:
Till alla er som "hatar" MDS och säger att det är skit: exakt hur förklarar ni deras oändliga merit lista? Dom vinner ju för fan HUR mkt som helst...?
Jag aldrig tyckt om mds.... Visst är dom värt för sin prisklass men jag personligen hade MYCKET hellre satsat på Audioson, Alpine, Kenwood. Pioneer.
För det 2a " MDS dom vinner fan HUR mkt som helst? HAHA Vakna du upp efter den drömmen då eller?`??`????

Jag är en av dom, Busen på vägarna
277 Inlägg
20 mars 2007
#36
MDS har alldrig varit bra för att kunna spela högt!! fast jag vet inte hur dom nya grejerna är..har inte testat dom! och inte fan tänker jag testa dom

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white"

-sommar ska de va....
4 524 Inlägg
20 mars 2007
Trådstartare
#37
Har idag fått trovärdig information om MDS och den helt nya serien Fanatichögtalare.
Årets serie är helt annorlunda, och ska vara mer lättdrivna mot fjolårets modell som hade sämre egenskaper och krävde effekt för att spela bra. Årets modeller ska vara förbättrade ordentligt på den punkten och erbjuda mycket bra ljud till en rimlig slant.
Naturligtvis ska inte denna Fanaticserie jämföras med andra märken , dubbelt så dyra , det är väl självklart.

Man jämför ju inte en Ferrari och en Fiat bara för att båda är bilar.
Man jämför därför inte MDS Fanatic med flera gånger så dyra produkter.

Ska lyssna imorgon då butiken riggat upp grejorna i sitt rack.

Berättar då vad jag tyckte , och vad "butiksproffset" tyckte om det.

Ha det ute i stugorna.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

2lateuloose
543 Inlägg
20 mars 2007
#38
MDS vinner inga tester!... om det står på deras hemsida så är det båg!
dom har skrivit förut att nu öppnar deras nya fabriker & så en massa bilder på feta lokaler när dom igentligen  köper produkterna oem som många andra lågpris märken!

& nej dom har inte tagit ett världsrekord i dB utan igen som var det bara dom själva som tyckte det! dom körde men ikke godkänd mätutrustning vid tidpunkten för ett reggat världsrekord!

FAST!! hehe dom har faktiskt vunnit ett Sm-guld i dB utan att dom själv vet om det !...
kan vara lite kul att veta!!

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
20 mars 2007
#39
CoSmoZ skrev:
MDS vinner inga tester!... om det står på deras hemsida så är det båg!
dom har skrivit förut att nu öppnar deras nya fabriker & så en massa bilder på feta lokaler när dom igentligen  köper produkterna oem som många andra lågpris märken!

& nej dom har inte tagit ett världsrekord i dB utan igen som var det bara dom själva som tyckte det! dom körde men ikke godkänd mätutrustning vid tidpunkten för ett reggat världsrekord!

FAST!! hehe dom har faktiskt vunnit ett Sm-guld i dB utan att dom själv vet om det !...
kan vara lite kul att veta!!
Jag tycker däremot det skulle vara kul OM de kom ut på tävlingar, och jag tror att det kanske håller på att lossna mellan MDS och RE Event som har rättigheten till ALLA format där man kan hävda världsrekord....

Å andra sidan, så länge de ej kommer ut, och ej blir slagna så kan de ju köra med sin propaganda om att allt deras är värst...trots att det är fel anser jag, med FLERA....

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Smålänning
7 880 Inlägg
20 mars 2007
#40
Nu blire pajkastning wink

Min erfarenhet av MDS är bara positiv. Farsan har t.ex två 6*9or som ibland varit svårt misshandlade i både verkstadslokaler och annat, och dom spelar fortfaronde mycket bra och rent!

Om man jämför med min erfarenhet av DLS, Impact och en del annat skit så är mds flera gånger bättre kvalitet!

Så skulle jag kunna säga, eftersom en polare köpte impactbasar, gick sönder 3 stycken. En annan polare har dls framsysten som också är sönder och spelar skit, och dom är inte ens hälften så gamla som farsans mds!

Men jag vet att både DLS och Impact är sjyssta grejer, bara för att just dom varit sönder så bevöver det inte betyda att det är dåligt.

Är du nybörjare så kan du med gott samvete satsa på mds, och då tycker jag audiophilegrejorna är riktigt bra, men även dynamicgrejorna. Jag har goda erfarenheter.

Lycka till med ljudbygget!

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!


Sök