3898
Sök

Extraljus.

Skogs Arbetare
413 Inlägg
22 mars 2007
Trådstartare
Har ett par extraljus på arbetsbilen, men inatt så låg dom bara på, fast jag stängde av med spaken och knappen, vad faan är det?? Slocknar när man tar bort relät, och byter den, men har gjort det 3 gånger på en månad, nåt fel?? är det reläna som är för svaga eller jorning, vet ej??

Go For It!!

10 Inlägg
22 mars 2007
jag hade samma problem på en av mina tidigare bilar, är inte helt 100 på vad felet var men det blev bättre när jag kopplade om styrströmmen från lampan och tog den från relät istället.

5 Mos 25:11-12 Om två män råkar i slagsmål och den enes hustru skyndar till för att hjälpa sin man och sträcker ut handen och griper tag om könet på den som slår hennes make, skall du utan förskoning hugga av hennes hand.

Skogs Arbetare
413 Inlägg
22 mars 2007
Trådstartare
oki, chefen snackade om att det kunde vara relät, men mekonomen och en volvo-renault sa jordningen, men fattar nada då båda pratade om erfarenhet och osv.... hmm??

Go For It!!

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
22 mars 2007
är nått vajsing med reälät.. antingen är det för klent... det var det på fars bil iaf... men du kan ju öven koll aöver jordningen

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

Skogs Arbetare
413 Inlägg
22 mars 2007
Trådstartare
oki, ska kolla båda i helgen, tack

Go For It!!

21 761 Inlägg
22 mars 2007
Vilket sorts relä har du och hur många Watt är kopplat på relät?

68 Inlägg
22 mars 2007
En regel som jag alltid kör efter är ett relä per lampa oavsett watt, många klämmer på ett relä på 300w, då blir det samma symptom som du har.
Så byt ut alla reläer mot nya så blir det nog bra.

159 Inlägg
22 mars 2007
lånar tråden lite:

funderar på o köpa en hella ljusramp, 4x50w hur många reläer tror ni de behövs till en sån ramp?
samt om man ska ha fler relän  hur kopplar man ihop dom?

volvoraggare
4 776 Inlägg
22 mars 2007
Robban-vr6 skrev:
lånar tråden lite:

funderar på o köpa en hella ljusramp, 4x50w hur många reläer tror ni de behövs till en sån ramp?

du behöver inte koppla i hop reläna utan du ska bara se till att du får ström till bägge och jord på bägge det är inte watten som orsaker fel utan amperstyrkan du kan ha 2 amperstyrka utan problem jag har 110 wattare i mina och kopplat på ett relä

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

159 Inlägg
22 mars 2007
ok tack för svar smile

6 851 Inlägg
22 mars 2007
Robban-vr6 skrev:
lånar tråden lite:

2x30A relä skulle jag koppla om jag vore du.

Till den som skapade tråden:
Antagligen har du fått fukt i ditt relä med detta överslag. Har haft samma problem med mina ibland efter tvättning av bilen (dum placering av relä, jag vet).
but relä och se till att hålla dem täta

159 Inlägg
22 mars 2007
när man räknar ut ampere. ere inte så här man räknar då? 4x50 =200  200/12=16.6 dvs de drar 16.6 A?

vet inte hur stora relän de finns, men borde de som sagt inte räcka me ett relä på tex 30A
tror ni man törs sätta i 100W lampor om de finns/går de i en lysramp?

21 761 Inlägg
22 mars 2007
Robban-vr6 skrev:
när man räknar ut ampere. ere inte så här man räknar då? 4x50 =200  200/12=16.6 dvs de drar 16.6 A?

vet inte hur stora relän de finns, men borde de som sagt inte räcka me ett relä på tex 30A

Jag brukar räkna med 14V, tillverkarna anger nog oftast märkeffekten vid 14V enligt vad jag har sett iaf. Men vill man veta mer exakt så är det ju bara att mäta själv.

Att koppla 200W på ett relä går att göra, men det är aldrig fel att ha tex ett relä för varje 100W effektförbrukning.

Sök