Polisen smyger runt mitt hus om nätterna

Slovenian
24 mars 2007 · 482 Inlägg

_Kekke_ skrev:
Nu kom jag faktiskt på en annan teori som också kan vara trolig. Asfaltsvägen här ute brukar väl mer ses som en autostrada, eller varför inte Nürburgring. Ja ni förstår, det går fort. Oerhört fort ibland. Tänk er själva en 8 kilometer lång härligt slingrande väg som är öde mest hela dagarna. Det har klagats väldigt mycket från boende kring vägen om att folk kör som dom gör. Kan bla berätta om en "granne" lite längre bort längs vägen som brukar ha en bil liggandes på taket i sin trädgård varje sommar. Häcken och staketet har han plockat ner pga det ständiga renoveringsbehovet. Så ja, kanske kanske är dom här för att verkligen ta pulsen på trafiken? Och placerar dom sig då som har gjort på min excellenta karta är dom i stort sett osynliga från vägen = bra läge för "bakhåll"

Mycket möjligt.
Men då återstår frågan: Varför smyger de runt ditt hus?

- Bromsa är ett tecken på svaghet -
BMW 323i (1997)
Machin Fartmissbrukare
24 mars 2007 · 1 302 Inlägg

_Kekke_ skrev:

Machin skrev:
tack för kartan smile


om man ser d sådär så gissar jag att d är någon som färdas efter den vägen som dom håller "span" på .. du har inga polare som är i klameri med rättvisan? tänkte om dom letar nån och har fått tips om att han kanske beger sig till dig..

om d skulle ha något med din bil att göra så borde dom ju ha stoppat dig när du passera dom första gången.. lr iaf varit upp på gården och undersökt den...

å hade d varit dig dom letade efter så hade dom förmodligen tagit in dig för länge sen..

är juh bara gissningar från min sida men men.. hoppas d löser sig å att du slipper se dom något mer..

Haha visst var den tjusig? smile

Har lyckats med att aldrig ha passerat någon av polisbilarna faktiskt. Men som du säger, hade det vart mig och om det hade vart så angeläget att dom suttit här och ugglat i 4-5 dagar borde dom väl nästan ha rökt ut mig vid det här laget.

Utan att berätta allt för mycket så kan jag väl säga som så att jag har ett par kompisar som haft en del med lagens långa arm att göra, dock inget (vad jag känner till) som skulle vara så grovt att dom sätter span i tron på att dom ska komma till mig. Har även en bror som suttit av 5 år pga olika saker som vi inte behöver gå in på här. Han har dock lyckats ordna upp sitt liv, så honom är dom nog inte ute efter iaf.

jovisst ... jätte najs .. måste tagit lång tid att göra den wink


kan juh som sagt ha med antingen polare lr bror att göra.. behöver juh inte vara just dom som dom är ute efter utan deras polare... man vet aldri me poliser.. dom kan ha skumma teorier ibland wink

"fartkontroll" låter juh som den mest logiska förklaringen iofs... d som är skumt är juh att polisen har skyldighet att svara på om dom har några kontroller när man ringer och frågar så d borde dom juh ha sagt isf... iofs kanske dom inte bryr sig om att informera om d då tror att du kanske ska "varna" folket...

"I de blindas rike , är den enögde Kung"
spraYcanE TeamWCR.se
25 mars 2007 · 533 Inlägg

Tycker du ska känna lugnet och ta varje dag som dom kmr. förr lr senare bör du få dig ett svar svar.
Vi kan ju vara tacksamma över att det är den goda sidan som är och knallar i buskarna hos dig, så det inte är kriminella dårar. Men är du helt säker på att det är civilsnuten som knallar i buskarna och inga andra ?

kan ju vara så att polisen har fått tips om att det kmr att hända ngt i dina trakter.

Kan berätta av egen erfarnehet. (bor på landet)
Polisen åkte en heldel runt om kring mig och mina grannar, stog även stilla i timmar.
dagarna gick och timmarna tickade iväg. ingen fick reda på ngt. Men som ja skrev högre upp så är det är tur att ha den goda sidan hos sig ist för dom onda.
Så tillslut 1 dag så stog det polisbilar över allt med blåljuset i fullt tempo.
Det hade tydligen förekmr knarklanging i mitt område, och att dom såg det som en bra väg att komma undan polis osv för att inte dra till sig uppmärksamhet när dom transporterade varorna.

Så mitt tips är att bete dig som vanligt. är du helt säker på att dom inte springer runt några fler hus än bara ditt ?
Har läst många inlägg i denna tråd som ja skulle vilka kalla omogna, men finns enheldel bra svar oxå.
Polisen behöver inte alltid vara ngt negativt. Det är bra att dom finns och i ditt läge så tror jag dom är där för att stoppa ngt som inte har me dig att göra. sätta en säkerhet för dig och dina grannar.

ghost_boy83 CREW
28 mars 2007 · 2 594 Inlägg

Har du hör nått???

bmw_TT
31 mars 2007 · 73 Inlägg

här verkar man ha missat ett jävla party smile

Det är inte lätt när det är svårt när man sitter i en gummibåt
och kör 240....
Opel Ascona B "Rally" (1979)
pUs Ûbersturmstekare
2 april 2007 · 534 Inlägg

Hahahah, underbar tråd. Jag läser just nu  "Processen" av Franz Kafka för andra gången, och din story känns misstänkt lik.  smile

Blackbeer
16 april 2007 · 81 Inlägg

Hur gick det igentligen? yikes Inte fått någon slutsats!

Funkar det inte med våld, använd lite mer våld, går det sönder var det trasigt från början
EttLitetMonster
26 april 2007 · 1 Inlägg

shit man, de låter inte direkt kul.. tongue
men fan, du/alla här kör ju bil som i filmerna, så vrf inte ta hand om poliserna som i filmerna..
fixa fram några landminor å så sätter du dom där man svänger in mot ditt hus smile

haha fö rmycket film big_smile

Mr_Gear Biltokig
26 april 2007 · 870 Inlägg

Uppdatera oss big_smile fick du reda på orsaken? eller kom dom aldrig mer tillbaka?

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Saab 900S "Aero" (1991)
mr_jonsson V8 Twin Turbo
26 april 2007 · 123 Inlägg

många som vill ha svar nu! ;D

Malmoe SSS -12
26 april 2007 · 3 217 Inlägg

_Kekke_ kanske sitter inne tongue

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
oumi "audiot"
26 april 2007 · 287 Inlägg

Haha, man kan undra. Har vart skojj att följa denna tråd, synd om det vore så wink

"... Vi hamnade i alla fall inte på taket"
YööA
26 april 2007 · 607 Inlägg

Mycket spännade läsning, Skulle vara roligt att få veta hur det går :p

Brynäs tigers
MrTurbo Better than God \o/
26 april 2007 · 1 883 Inlägg

Han loggade in senast idag..

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
deamon
3 maj 2007 · 624 Inlägg

du kansche har en skum kompis som har gjort nåt o då tror de att du e inblandad

Toyota Supra "Deamon 1" (1995)
_Wallis_
3 maj 2007 · 4 506 Inlägg

Dom kanske tycker att du är söt ;O) haha nä skoja. Låter jävligt skummt, hade ochså blivit nojjig

Kan du andas kan du dö.
mr_persiano *GULAN*
3 maj 2007 · 647 Inlägg

Måste säga att det har vart jätte roligt att läsa alla olika förslag vad man skulle kunna hitta på mot polisen... tongue

Men på ett sätt så hade jag vart ganska lugn.. Då när jag vet att polisen är utanför och snokar då kan inte någon annan "biltjuv" komma och ta saker från bilen (Då det har blivit mer och mer) Ju mer stylade bilar det "födds" hehe

Men hur går det??? Hoppas dina nerver mår bra nu iallafall...

Men nu får du verkligen ta en bild på poliserna nästa gång dom kommer på besök så att vi får se.

Längtar efter en uppdatering.. hehe

Frosted
3 maj 2007 · 1 878 Inlägg

saknar en update här... *väntar med spänning*

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Kirre
3 maj 2007 · 2 122 Inlägg

lås in nyklarna i bilen och sen mitt i natten kommer du fram från ingenstans och börjar försöka bryta dej in

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
Volvo 245 "45an" (1990)
Volvobrud83 The one and only ;) Take it or live it :P
3 maj 2007 · 327 Inlägg

Vill höra vidare hur det går... nyfiken... många kul tips det finns att läsa för att skämma ut polisen.

Fullt ös medvetslös....
VOLVO- a better way of living.
Old Volvo never dies they only go faster.
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang