1710
Sök

A4 2,8 vs Tahoe

135 Inlägg
27 mars 2007
Trådstartare
Halloj

Jag och sambon funderar på bruksbil, vi behöver något trevligt att åka i och våra meningar går isär en del.

Vi tycker båda att Audi bygger trevliga bilar, en A4 Avant från skarven 98 - 2000 är inte fel. Det finns ju en uppsjö med bilar som har 1,8T men jag tycker själv att den är ganska tråkig, gillar 2,8:an bättre... erfarenheter?

Förutom A4 är jag inne på Chevrolet Tahoe 95 - 99... Riktigt trevliga bilar som är sååååå sköna att åka i och köra.... Kostar faktiskt inte så mycket som man kan tro, jag lägger gärna till de extra kronorna i månaden...

Så vad tror ni... har ni egna erfarenheter av dessa biltyper så posta på...

ha de fint!

Idrott luktar svett, sport luktar bensin

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
27 mars 2007
har erfarnheter av båda.. om jag vore dig skulle jag köpt en tahoe.. bekvämare brukis får man leta efter.. och dom moderna v8orna drar inte så överdrivet heller.. stora o sköna tar sig fram överallt.

Bmw osv..

2 751 Inlägg
27 mars 2007
En a4 quattro bättre bruksbil får du leta efter.. En tahoe är ju en helt annan bil... så du får ju klura ut vad du vill med bilen
Senast redigerat av n0b0dy_ (27 mars 2007)

Who Djaa bless no man curse

135 Inlägg
27 mars 2007
Trådstartare
Jag och Sambon är bowlare, och spelar båda i varsin elitklubb. Det är rätt vanligt att vi åker på matcher som ligger lite varstans i vårt avlånga land och då packas bilen full med lagkompisar och sisådär 4 - 8 bowlingklot per person. Utrymme+komfort behövs...

Åker vi inte med laget så åker vi själva och spelar tävlingar också lite varstans i landet... då är det minst vi två och eventuellt fler som åker med, samma visa här: 4 - 5 pers med 4 - 8 klot per skalle...

I övrigt har jag min mor 60 mil härifrån så ska man hälsa på henne krävs en bekväm långfärdsbil...

1 256 Inlägg
27 mars 2007
Stoffe_G skrev:
Halloj

Jag och sambon funderar på bruksbil, vi behöver något trevligt att åka i och våra meningar går isär en del.

Vi tycker båda att Audi bygger trevliga bilar, en A4 Avant från skarven 98 - 2000 är inte fel. Det finns ju en uppsjö med bilar som har 1,8T men jag tycker själv att den är ganska tråkig, gillar 2,8:an bättre... erfarenheter?

Förutom A4 är jag inne på Chevrolet Tahoe 95 - 99... Riktigt trevliga bilar som är sååååå sköna att åka i och köra.... Kostar faktiskt inte så mycket som man kan tro, jag lägger gärna till de extra kronorna i månaden...

Så vad tror ni... har ni egna erfarenheter av dessa biltyper så posta på...

ha de fint!

Jag har en Tahoe -98 här på jobbet, förbannat fin lågmilare. Bara 11500 mil ca. skitfin i lack och allt!
se här!
http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?id=B0 … lnlyckebil

Har åkt i Tahoe sen 11-12 år tebax , underbara bilar med lite krångel!
Senast redigerat av Jonni (27 mars 2007)

Fartglad
336 Inlägg
27 mars 2007
Lita aldrig på bilförsäljare. wink

Skämt åsido, jag har bara hört gott om båda bilarna. Det du bör kanske tänka över också är kostnader för ev. reparation... Vilket jag inte har ngn aning om när det gäller dem bilarna. Men min magkänsla säger att Tahoe är en aning dyrare att reparera.

Power without Quattro is useless!

1 256 Inlägg
27 mars 2007
TobLju skrev:

Skämt åsido, jag har bara hört gott om båda bilarna. Det du bör kanske tänka över också är kostnader för ev. reparation... Vilket jag inte har ngn aning om när det gäller dem bilarna. Men min magkänsla säger att Tahoe är en aning dyrare att reparera.

Amerikanska bildelar är billiga så det betvivlar jag då jag vet att audi är dyr att reparera/försäkra

Fartglad
336 Inlägg
27 mars 2007
Jonni skrev:
TobLju skrev:

Amerikanska bildelar är billiga så det betvivlar jag då jag vet att audi är dyr att reparera/försäkra

Då kurrar min mage tillbaka, den fick i sig en Snickers glass nu. smile
Men det kan ju ändå vara värt att kolla upp, right?

Power without Quattro is useless!

2 751 Inlägg
27 mars 2007
Stoffe_G skrev:
Jag och Sambon är bowlare, och spelar båda i varsin elitklubb. Det är rätt vanligt att vi åker på matcher som ligger lite varstans i vårt avlånga land och då packas bilen full med lagkompisar och sisådär 4 - 8 bowlingklot per person. Utrymme+komfort behövs...

Åker vi inte med laget så åker vi själva och spelar tävlingar också lite varstans i landet... då är det minst vi två och eventuellt fler som åker med, samma visa här: 4 - 5 pers med 4 - 8 klot per skalle...

I övrigt har jag min mor 60 mil härifrån så ska man hälsa på henne krävs en bekväm långfärdsbil...

just för det kanske du ska köpa en stor bil.. tahoe framför audin iaf...

men som sagt det finns många bilar till det du behöver...

http://www.blocket.se/vi/11165788.htm?ca=22_s
Senast redigerat av n0b0dy_ (27 mars 2007)

Who Djaa bless no man curse

135 Inlägg
29 mars 2007
Trådstartare
Durangon är trevligt som f-n... men tyvärr är den dyrare i både försäkring och skatt än en Tahoe...

Får smörja sambon lite så blir det nog en Tahoe.... smile

135 Inlägg
29 mars 2007
Trådstartare
Vad det gäller reservdelar så är Tahoe och Audi inte såååå olika iaf på mekonomen... däremot är utbudet lite knapert på mekonomen till amerikanska.... ialla fall i katalogerna. Har för mig att Mekonomen är återförsäljare för Hansen Racing så de kan ju ta hem i princip vad som helst....

Sök