3802
Sök

Biltema

Move Your Mind
164 Inlägg
18 november 2007
Rubbster skrev:
Vad jag har hört så har Biltema bättre bromsskivor än vad Volvo har och så kostar de under halva priset oxå smile å de rostar inte lika fort som volvo original skivor gör.

Personligen är jag inte så imponerad av biltemas skivor, höll inte ens i 1000 mil för mig innan de blev sneda... fast det är kanske inte skivorna det är fel på, vem vet. Får se hur länge skivorna från AD-Center håller. Borde vara lite kvalitét i Brembos grejer. smile

Tror precis som de flesta, en del grejor är nog helt ok jämfört med priset, men samtidigt kan man nog hitta en del skräckprodukter som inte är nåt att hänga i julgranen.
Senast redigerat av herrsiba (18 november 2007)

/Simon
-Fun is not a straight line
-"When once you have tested flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"

455 Inlägg
18 november 2007
Nä kanske spackel ir lim, men inte grejer till bilen typ scoop, vinge, fälgar tongue

sen tycker jag de jobbigt när de står biltema på varenda sak!!

volvoraggare
4 776 Inlägg
18 november 2007
Car_Babe skrev:
Nä kanske spackel ir lim, men inte grejer till bilen typ scoop, vinge, fälgar tongue

sen tycker jag de jobbigt när de står biltema på varenda sak!!

dom där vingarna och scoopen dom börjat med nu är ju till för epa folket för dom flyger väll av när man kommer upp i 50 big_smile

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

145 Inlägg
18 november 2007
herrsiba skrev:
Rubbster skrev:
Vad jag har hört så har Biltema bättre bromsskivor än vad Volvo har och så kostar de under halva priset oxå smile å de rostar inte lika fort som volvo original skivor gör.

Personligen är jag inte så imponerad av biltemas skivor, höll inte ens i 1000 mil för mig innan de blev sneda... fast det är kanske inte skivorna det är fel på, vem vet. Får se hur länge skivorna från AD-Center håller. Borde vara lite kvalitét i Brembos grejer. smile

Tror precis som de flesta, en del grejor är nog helt ok jämfört med priset, men samtidigt kan man nog hitta en del skräckprodukter som inte är nåt att hänga i julgranen.

Lite småkul då att många skivor biltema sålde var av märket Brembo smile
+ att jag läst om folk som haft problem med Brembo har slagit sig.

edit : ska tillägga att bromsar som "slår" behöver ju inte vara skivorna, utan även bussningar i framvagnen etc. vissa bilar är ju känsliga än andra oxå beroende på hjulupphängningens konstruktion.
Senast redigerat av _Andrew_ (18 november 2007)

Whitetrash
589 Inlägg
18 november 2007
Det enda jag inhandlat på biltema, som fungerade lite halv sju, var en handbromswire till 850n..den passade inte direkt som orginal, inte ens konstruerad lika, men vi får se om den håller vintern, trots allt då den brukas.

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

712 Inlägg
18 november 2007
Duger till att handla verktyg samt slitdelar till ev. vinterbilar..

Avstängd
3 Inlägg
6 mars 2008
ja biltema har bra bildelar

245 Inlägg
6 mars 2008
350 mil med kamrem inköpt på Biltema och den håller än på min Astra.

The one and only
1 091 Inlägg
6 mars 2008
Stötdämpare från biltema ger jag inte mkt för. Hade biltemadämpare bak på min 240 förut men dom var helt slut efter ca. ett år, med massa missljud o skit som följd. Hade inga andra o sätta på just när jag höll på (söndag kväll) så jag tog ett par highjackers från -83 och dom funkade 100ggr bättre än biltemas ett år gamla dämpare smile

Bromsskivor ser jag inga problem med o köpa på biltema, inte heller belägg. Även om dom slits fortare än andra så tror jag man sparar på att köpa biltema iaf.

Verktyg är garanterat prisvärda på biltema med tanke på 10års garante på dom flesta verktygen. Dock inte många som har kvar kvittot efter 10 år wink

Motoroljan påstås ju komma från statoil om men jag skulle själv inte hälla den i en nyare bil eller en turbobil. Till gamla volvos duger den dock utmärkt smile

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

245 Inlägg
6 mars 2008
Köpte motorolja till den Punto 75SX 99:a jag hade tidigare som vid köpet gått 4500 mil och när jag sålde den gått ca: 10-11000 mil. Var inga problem men så bytte jag samtidigt som jag skiftade däck så den oljan fick väl gå 500 mil mellan varje byte.

Blyfot
32 Inlägg
6 mars 2008
Vektygen med 10 års garanti är ju lika bra som Bahco eller nåt annat!

Riktiga män luktar diesel!

2 644 Inlägg
6 mars 2008
Jag har köpt alla mina verktyg där , kompressor och allt sånt smile TOPPEN GREJER funkar skitbra för mig! men kanske inte funkar för den som jobbar med det så dom andvänder allt hela tiden då slits dom nog mer..

Sen köper jag glasfiberväv,polyester,spackel osv där även kablar och sånt smile spolarvätska , rostskyddsmassa , slipgrejer och alla delar till avgassystemet köper skitmycket där !!

BILTEMA IS THE SHIIIT!

men vissa grejer kanske man inte ska fynda där..

Johan Lindgren

553 Inlägg
6 mars 2008
det jag har lärt mig med biltemas grejer är ju att man får titta på vad man ska ha det till och sen på priset hos kunkurenterna och avgöra om man själv tycker det är värt att byta torkarblad tre gånger eftersom dem är från biltema eller om man köper bra och har ett par under tiden som man har tre-fyra par hos biltema.

Tvåtaktsoljan aktar man sig för också, iaf när det gäller crossar och sånt, sen den andra motoroljan har man ju hällt i en och annan 240/740 och det har funkat fint.

sen bukar jag köpa tvättsvampar och sånt där, små lampor till positionsljus och blinkers så allt är väl inte skräp men mycket håller ju inte riktigt lika bra hmm

82 Inlägg
6 mars 2008
jag ger mig fan på att alla inbillar sig att det är dåligt bara för att dom VET att det kommer från biltema. hade biltemas saker legat på fantastiska volvo eller saabdisken hade dom helt plötsligt varit så otroligt bra... ingen svensson skulle någonsin kunna avgöra om biltemas olja eller castrol super mega fantastic high performance auto cleaning oil var bättre eller sämre än den andra? MEN... det står ju på dunken vart den kommer ifrån?? då vet vi ju att biltemas är sämre! (Ironi)

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
6 mars 2008
gutta skrev:
jag ger mig fan på att alla inbillar sig att det är dåligt bara för att dom VET att det kommer från biltema. hade biltemas saker legat på fantastiska volvo eller saabdisken hade dom helt plötsligt varit så otroligt bra... ingen svensson skulle någonsin kunna avgöra om biltemas olja eller castrol super mega fantastic high performance auto cleaning oil var bättre eller sämre än den andra? MEN... det står ju på dunken vart den kommer ifrån?? då vet vi ju att biltemas är sämre! (Ironi)

WORD!!!

Sump Runk Rätt O Slätt!

2 644 Inlägg
6 mars 2008
gutta skrev:

stämmer varenda ord du skriver!

Johan Lindgren

509 Inlägg
6 mars 2008
Dessa saker har jag köpt på biltema  Kamremsats märkt goodyear=skit?
                                                       Hjullager märkt FAG=skit?
                                                        Strålkastare märkt Bosch=skit?
                                                          Tändstift märkt NGK=skit?
                                                            Bärarmar med bortslipade Audi ringar=skit
                Sluta gnäll på Biltema och när ni byter bromsar mm gör det ordentligt dvs se till att broms-ok funkar som de ska innan ni gnäller över klotsar som skriker och skivor som blir vinda.Enligt mig så är det oftast handhavande fel.

82 Inlägg
6 mars 2008
Nico-the-kid skrev:
Dessa saker har jag köpt på biltema  Kamremsats märkt goodyear=skit?
                                                       Hjullager märkt FAG=skit?
                                                        Strålkastare märkt Bosch=skit?
                                                          Tändstift märkt NGK=skit?
                                                            Bärarmar med bortslipade Audi ringar=skit
                Sluta gnäll på Biltema och när ni byter bromsar mm gör det ordentligt dvs se till att broms-ok funkar som de ska innan ni gnäller över klotsar som skriker och skivor som blir vinda.Enligt mig så är det oftast handhavande fel.

PRECIS vad jag menar! men ingen tror att det funkar bara för att det (oftast iaf) ligger i en kartong som är märkt med just... ja! biltema! hör och häpna wink

431 Inlägg
7 mars 2008
_Andrew_ skrev:
jag har faktiskt testat o köpa grejer på biltema för att kolla om det verkligen är så värdelöst som kompisens farsas kompis flickväns brors hunds sysslings pappa säger.

Till Audi 80:n köpte jag stötdämpare, kostade 399:- / st istället för över 1100:-/st för orginaldämparna. Körde både på bana och konbana och nu 2år efteråt läcker de fortfarande inte, och känns stumma.

Till Audi A4:an köpte jag bromsbelägg fram o bak för att ha billiga bromsar över vintern,tills sommaren då ferodo ds ska på istället. (dumt o köra med på vintern smile
passformen som alla klagar på, ja jag vet inte.. den passade perfekt.
Jämförde med orginalbeläggena, och de är exakt likastora, och ser likadana ut.
De ska tydligen gnissla oxå, men hundra mil senare, så har de fortfarande inte gnällt en enda gång, och de tar lika bra som orginalbeläggen
Enda skillnaden är väl prislappen, då jag fick belägg både fram och bak för 300:- mindre än vad enbart frambromsbeläggen kostat annars.

Dock så måste jag varna för att biltemas skrivna katalog (ej den man får i brevlådan) vid bromsbeläggshyllan hade felaktiga artikelnnummer!. Kollade på beläggen, och de såg inte likadana ut alls, och saknade bromsvarnare, men gick och tog en biltema katalog, och kollade i dess artikelnummer och det stämde finfint. Möjligt att det är därför folk fått dålig passform? smile

Verktygen är perfekta (de med 10års garanti). Jag bygger gruvdumprar (stora maskiner som lastar 30000kg+) , och använder mina biltema ihop med bacho, facom, kamasatools, etc som vi har på jobbet, och konstigt nog så har bachos grejer gått sönder rätt ofta, medans mina biltema fortfarande ser nya ut och ej trasiga.

Ska köpa nya bromsslangar på biltema. Micro tog 214kr styck, och biltema tog 66kr styck.
"Man får vad man betalar för" säger ni nu, och ja.. semperit står det på Audi bromslangarna på biltema, semperit som är en av de största hydraulslangsfabrikörerna.

antar att biltema inte kör med stora marginaler som vanliga biltillbehörsfirmor gör.
Oljor kan ju ha 3-400% i marginal hos micro, och har de då bara 25% hos biltema är det ju inte lustigt att oljan är billig där.

eeeh.. 300-400% ? Du skojjar väll?

8 156 Inlägg
7 mars 2008
Jag köpte precis en billig vinkelslip på Jula. 139:- tror jag att jag betalade.
Den låg bra i handen och var lätt. Sen lär den gå sönder vid första användningen för finishen på den var inte så bra. Men med ett års garanti? Slit och släng wink
Ska köpa en bättre snart, var så säker. Men jag vill bara testa om den är så urusel som man kan tänka sig? 900W, 11000rpm, 125mm.
Ska inte använda den till finsliparbeten, för den lär ju vibrera en del.
Men är det värt att betala 5-10 gånger mer för en Bosch? Perhaps.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök