2699
Sök

Biltema

Anställd.. =)
126 Inlägg
8 mars 2008
Tycker biltemas prylar fungerar okej..
kanske inte köper bromsdetaljer och högprestanda prylar där men det e ju inte det dom e till för heller..

Har Biltema stötdämpare på Micran med sänkningssattsen fungerar 100a gånger bättre än orginal då biltemas e hårdare och har grövre material i sig...
På mina andra finns det knappt något annat än orginal till.. sad

Vadå konstapeln? jag bränner inte däck!! Ser du inte att jag har kört fast???
MSN: davidfock@hotmail.com
www.specialgrafik.se
www.club-s12.org

* Klåpare
1 718 Inlägg
8 mars 2008
EmilHammarlund skrev:
Det är beställaren som bestämmer kvaliteten och vad produkterna får kosta att tillverka, inte tillverkarna. Detta gäller allt. När jag köper t ex skor brukar de lite dyrare hålla högre kvlitet trots att både de dyra och de billiga kommer från länder med lågavlönad arbetskraft.

Konkurans då? Kan ingen tillverka något med samma kvalitet till ett lägre pris p.g.a. lägre omkostnader?

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

There is no replacement for displacement
630 Inlägg
8 mars 2008
var på biltema idag, köpte lite grejer till 740n, bromsbelägg fram och bak, handbromsbackar, luftfilter, oljefilter, 8L delsyntetisk olja och en 4 litersdunk avfettning. Gick på runt 900 spänn så det känns rätt gött o handla där när det är en bil man ändå kör lungt med och inte värdesätter högre än allt annat:)

431 Inlägg
8 mars 2008
Robban_1985 skrev:
Köpte en kamremm till min kadett på biltema en gång, den höll ca 2500mil har jag för mig, sen gick den av..

kan vart ett kasst exemplar, men borde hållt längre smile

Och mekanikern va bra?
Har sålt massor av kamremmar, men sen när "Svensson" skall montera dessa.. Blir det fel sad

4 637 Inlägg
9 mars 2008
Robban_1985 skrev:
Köpte en kamremm till min kadett på biltema en gång, den höll ca 2500mil har jag för mig, sen gick den av..

Så går det när man handlar på Biltema.

Makaronborrare
993 Inlägg
9 mars 2008
EmilHammarlund skrev:
Robban_1985 skrev:

Så går det när man handlar på Biltema.

Jaså gör det? Tror du att alla deras kamremmar bara håller i 2500mil? Måndagsexemplar finns nog överallt och det är trist när man själv råkar köpa det. Men det är alltid en risk man får ta framförallt när man köper lågprisgrejer tongue

Maskin stundent!
218 Inlägg
9 mars 2008
håller med, det är inte mer fel på Biltemas grejer än andras. förstår dock till fullo om man ändå inte köper vissa viktigare saker där, te.x jag hade ju inte slängt i Biltemas turbo i min bil eller klätt inredningen med ''sport klädslen''  där det står Biltema. Det är inget fel men man blir ju inte riktigt stolt när någon kommer fram och säger: nämen titta är inte den ifrån Biltema, sån har mormor också i sin bil

"- Vi är inte fulla, vi har pollenallergi!!"

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
9 mars 2008
Jag tycker att biltemas sakers hållvarighet och sånt varierar från varje sak man köper. Min skola köper bilbatterier där ifrån och vissa funkar i två dagar och vissa funkar hur länge som helst. Så jag tycker att man kan köpa små saker därifrån. Men man kanske inte ska köpa fälgar och sånt där. Biltema styling blir som sagt aldrig bra.

Mvh Emil

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton

Ford Racing
479 Inlägg
9 mars 2008
TritoN skrev:
Jag tycker att biltemas sakers hållvarighet och sånt varierar från varje sak man köper. Min skola köper bilbatterier där ifrån och vissa funkar i två dagar och vissa funkar hur länge som helst. Så jag tycker att man kan köpa små saker därifrån. Men man kanske inte ska köpa fälgar och sånt där. Biltema styling blir som sagt aldrig bra.

Mvh Emil

3år på dom ''svarta'' batterierna,4år på ''silver'' batterierna..

Ja Just!

badboy for life
356 Inlägg
9 mars 2008
mitt svar till alla er som har något negativt att säga om biltema lyder så här det är ingen som tvingar er att handla där så sluta klaga på dom.
För dom fyller fagtiskt en funktion för dom människorna som inte har så mycket pengar att dom kan gå till en märkesverkstad och handla orginal delar till sina bilar

leva bör man ändå dör man

17 Inlägg
22 mars 2008
Summan av kardemumman: Vissa tycker det är pinsamt att handla på Biltema. De resonerar - Jag är inte så fattig/snål/sniken att jag inte kan handla det dyraste och "bästa" till min bil. Vissa har Babylonsjukan (är märkesbögar) helt enkelt.

Så länge det inte är high performance grejor är det nästan eller t.o.m ÄR det samma skit. Biltema köper enorma mängder = lägre inköpspris och lägre frakt per artikel. Då blir det lägre pris men det måste inte betyda sämre kvalité. Men visst där finns undermåliga varor med.

Jag själv kan mkt väl handla där men vill inte det ska synas på min bil. Är väl lite sjuk jag med big_smile

EDIT: Stavfel is a bitch.
Senast redigerat av KingPersic (22 mars 2008)

SAAB owners don´t drive fast, they just fly low!

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
23 mars 2008
Jag tror inte att man kan kalla detta för fordon men vi pratar om biltema och deras produkter,

Jag har vart på många affär som säljer cycklar och var förbanad över deras våren pris, ca 5.000:- för en enkel cyckel,
Jag åkte till biltema eftersom ja tittade på en reklamblad som jag fick på morgonen i brevlådan.
Jag blev väligt förvånad över deras sortiment på cycklar och inte mindre med derras pris som slår ut alla konkurenter.
Jag har själv en bra cyckel som jag köpte för några år tillbaka men den här köpte jag till min fru som är mycket glad för den.
Det är en 21 växlar, med stöd dampare fram, shimano broms och växel system (känd kvalitet), framljuset, ström kommer från fram hjulnavel (shimano),Ingår stödben, pakethållare,fram och bakljus, hjulrefelxer,fram och bak reflexer.
Allt detta för 1.999:-. mycket fin cyckel och mycket överkomligt för planbok.
även på biltema kan man hitta bra saker.
Här kan ni se bilden på cyckel, det finns en likadant cyckel för män och samma pris. 
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=289269
Senast redigerat av alain (23 mars 2008)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

svarvar slusk
29 Inlägg
23 mars 2008
det enda jag köpt på biltema är polyester och härdare o det har funkat bra sen har jag tre xtra mätare i bilen som är från biltema o dom fungerar än till och med laddtrycksmätare iof har jag ju en ltt så det är ju inte det viktigaste o se på min bil men temp mätaren fungerar bra o volt oxå

tycker fortfarande om saab!
Carsound.se

582 Inlägg
23 mars 2008
Vad vore väl världen utan biltema??

hej

586 Inlägg
23 mars 2008
Överlag tycker jag att biltema har bra produkter. Fast det finns vissa saker som man inte ska köpa där.
Tex, bromskivor är ingenting att rekomendera från biltema, dom ska tydligen bli skeva ganska fort. Det är vad jag har hört av folk som har handlat det där. Men tex en verktygslåda med 10års garanti? Varför inte?

Så fort jag ska köpa mer känsliga saker som, oljer, filter, remmar, bromskivor så är alltid Mekonomen som gäller för mig...
Senast redigerat av SpotniX (23 mars 2008)

16 197 Inlägg
23 mars 2008
SpotniX skrev:
Överlag tycker jag att biltema har bra produkter. Fast det finns vissa saker som man inte ska köpa där.
Tex, bromskivor är ingenting att rekomendera från biltema, dom ska tydligen bli skeva ganska fort. Det är vad jag har hört av folk som har handlat det där. Men tex en verktygslåda med 10års garanti? Varför inte?

Så fort jag ska köpa mer känsliga saker som, oljer, filter, remmar, bromskivor så är alltid Mekonomen som gäller för mig...

kan säga att nu mera e de inget fel på biltemas bromsskivor.. däremot när biltema "öppnade" så va dom kass..  men dom dom säljer nu e toppen till "svensson bilar"..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

586 Inlägg
23 mars 2008
evilaudio skrev:
SpotniX skrev:

kan säga att nu mera e de inget fel på biltemas bromsskivor.. däremot när biltema "öppnade" så va dom kass..  men dom dom säljer nu e toppen till "svensson bilar"..

Det kan stämma, för det var ett bra tag sedan jag hörde det ryktet att dom inte skulle vara så bra. Fast ska man köra hårt bromsa mycket och det blir ganska varmt så kanske dom inte håller lika bra?

5 198 Inlägg
23 mars 2008
SpotniX skrev:
evilaudio skrev:
SpotniX skrev:

Det kan stämma, för det var ett bra tag sedan jag hörde det ryktet att dom inte skulle vara så bra. Fast ska man köra hårt bromsa mycket och det blir ganska varmt så kanske dom inte håller lika bra?

Då håller inte det billigast oavsett var man handlar.. men klart.. betalar man 250:- så kan man säga "förbannade billigt skräp" medan om det kostar dubbelt åker man tillbaks å byter å säger inget alls. *s*

1 Inlägg
23 mars 2008
http://www.vibilagare.se/zino.aspx?articleID=12058         TEST EXTRALJUS!

http://www.vibilagare.se/zino.aspx?articleID=11722         TEST GLÖDLAMPOR!

http://www.testfakta.se/img/2007/4/23/11888.pdf            TEST TORKARBLAD!

http://www.mc24.no/article.php?articleI … goryID=110  MOTOROLJA!

Här är lite intressant läsning!

5 198 Inlägg
23 mars 2008
snart kommer protesterna. lol

Sök